Gå til innhold

Løsere avføring hos barn som fortsatt ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som fortsatt ammer, har barna deres ganske løs avføring? Jeg ammer sønnen min morgen og kveld. Jeg regner med at det da er på grunn av dette at avføringen hans er ganske løs. Det slo meg plutelig at det jo kan hende han har matallergi eller noe, siden han har så mye løs avføring... Derfor hadde det vært fint å høre om det er flere som har barn som ammes og om avføringen deres er gaske løs. :) PS! Haan virker ikke plaget på noen som helst måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer fortsatt, og gutten min har også ganske løs avføring - sjelden/aldri klumper! Men ikke diare-bæsj heller!

Har tenkt det samme som deg, satser på at det er mm som gjør

dette:-)

Skrevet

Jenta vår (no 19 mnd, amma til 18,5 mnd) har så å seie aldri hatt fast avføring, og den har alltid vore "morsmelkgul". Men det er stor forskjell på laus avføring og diaré.

Vi ventar på blodprøvesvar for mellom anna melkeallergi og cøliaki. Mistanken var i utgangspunktet ikkje basert på avføringa, men på utilpasshet (i periodar veldig grinte/"borrelåsbaby", samt raserianfall - pga smerte?) og manglande vektauke (190g totalt frå 10 - 17 mnd).

Ho var ikkje spesielt glad i kumelk då vi introduserte det ved ca 14 mnd, men då ho begynte å drikke ein del (ved 17 mnd) fekk ho signalgul, slimete diaré 5-10 gongar for dagen. No som melkefri diett er innført og amminga avslutta er fargen mørkare og konsistensen fastare.

Viss barnet går fint opp i vekt og ikkje virkar plaga ER det sannsynlegvis heller ikkje plaga :o)

Skrevet

Tror det der er veldig individuelt. Jeg ammer fortsatt jenta mi på snart 15 mndr morgen og kveld, og hun har tendens til treg/hard mage.

Skrevet

Her slites det med hard/treg mage. Snuppa er 1år å her ammes d fra 2-5ganger i døgnet.. Men har fra hun begynte med fast føde måtte ha laktulose hver dag opptil 2ganger i døgnet å det er hardt for det om..

Bruker 1gang i døgnet laktulose + malt i grøt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...