Gå til innhold

Bruker dere solfaktor på dere selv da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg smører alltid barna med høy solfaktor. Men glemmer alltid meg selv-bortsett når vi er på stranda. Litt dumt siden jeg er i det legen kaller faresonen for føflekkreft....

Er dere flinke til å bruke solfaktor på dere selv?? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver å være flink iallefall;-)

Har ganske lys hudtone, så bli ofte rød.

Idag brukte jeg faktor 15, og er veldig glad for det, hehe...

Skrevet

Det er svært svært sjeldent jeg bruker solfaktor her hjemme.. Guttungen smører jeg av og til.., hvis jeg vet at han skal være flere timer ute i solen.. Men sånn generelt så blir vi i denne familien sjeldent brent.. =)

Skrevet

I høyeste grad og soler aldri ansiktet. Vil ikke se ut som en sliten, gammel sjømann i tryne heller:) Noe fler og fler gjør i ung alder.

Skrevet

Soler ikke ansiktet? Hvordan får du til det når du er ute i sola?? :-)

Skrevet

ja, de siste årene har jeg blitt mer og mer klar over hvor v iktig det er å smøre seg, og solfaktoren blir høyere for hvert år.

bruker solfaktor 15, noen ganger småen sin på 30, og blir jaggu brun alikevel gitt:)

Skrevet

Det er faktisk min største solingsutfordring. Å holde ansiktet hvitt. Vet jeg blir brun hvis jeg vil, og får jo litt farge, men bruker alltid høy faktor og caps. Pluss at jeg sitter i skyggen og med ryggen til solen. Jeg soler meg lite på resten av kroppen også. Solte meg alt for mye som ung, men tok til vettet da jeg gikk gravid med min nå 16 åring. Bortkastet tid og ubehagelig tidsfordriv. Sitter heller i skyggen å leser, jeg:) Vet jeg har igjen for det sånn rynkemessig:)

Skrevet

Har til nå fjernet 3 flekker som har vært i faresonen, men heldigvis ikke noe galt. Legen sier det er ett resultat av gamle synder.

Skrevet

Ja, vil helst unngå å se ut som en inntørket rosin når jeg er 40-50 år + ;-) Bruker faktor 15 her til lands, noe høyere i utlandet. Smører hver gang jeg tror/vet jeg skal være ute i solen i mer enn 20-30 minutter på en dag.

Skrevet

Kan legge til at verken jeg eller barna blir brent uten solkrem, vi blir bare kanonbrune, men jeg smører likevel, er ikke bare brenthet som er viktig å beskytte huden mot...

Skrevet

Her bruker både jeg og ungene 30 eller 40, me det hender jeg sniker meg ned på 8.

Jeg er dog allergisk mot sol og brenner underhuden, noe som både er vondt og ubehagelig så jeg er ekstra påpasselig...

Skrevet

Ja, bruker faktor 20, enig med Alva, tenker litt på framtiden :o)

Skrevet

Jeg er veldig flink når vi er på stranden ol, men ellers har jeg lett for å glemme meg selv...men smører meg alltid med 15 i ansiktet pga ansiktskremen min har solfaktor 15. I dag glemte jeg selvsagt å smøre meg, og er knallrød på skuldrene...grrrr...men ungene ble godt smurt;o)

Skrevet

Ja, jeg smører meg og det har jeg alltid gjort. Jeg vil gjøre det jeg kan for å utsette rynkene.

Blir jo brun selvom man har faktor.

Skrevet

Selvfølgelig. Ellers er jeg lyserosa før jeg stikker nesa ut døra.

Skrevet

Ja alltid.

Vært på stranden i dag og smurte meg med faktor 20 både i ansiktet og hele kroppen. Bruker foundation daglig hele året med faktor 15.

Skrevet

Nei.

Skrevet

Smører mini ja, men jeg er skikkelig dårlig på å smøre meg selv :-/

Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg ble solbrent, jeg er generelt lys i huden og har lyst har og blå øyne, men jeg blir bare mørkebrun i stedet for å bli solbrent.

I syden smører jeg meg, da.

Skrevet

Nesten like flink. Hvis jeg skal være lenger enn en "svipptur" ut, så smører jeg meg. Før brukte jeg bare 8, men nå har jeg gått til anskaffelse av 15 til meg også. Er jo ikke bare kreft/solbrenthet man beskytter seg mot, men også den utrolige aldringen man får etter noen år av ubeskyttet sol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...