Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Hvordan er denne regelen? Hvis jeg har jobbet i 5 år som 100% ansatt et sted, men bestod ikke på matteeksamen på vgs, får jeg da automatisk generell studiekompetanse?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Nei, det gjør du ikke... Du må ha matte for å få generell studiekompetanse!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Du tenker på realkompetanse, ikke generell studiekompetanse. For å få generell studiekompetanse MÅ du fullføre vg skole, inkl. matte. Du kan imidlertid søke opptak til enkelte høyere studier basert på arbeidserfaring kombinert med alder, dvs realkompetanse. Godkjenning gjøres på det enkelte lærested/fag, dvs at man ikke på generell basis kan si at NÅ har jeg oppnådd realkompetanse. Det er f.eks. trolig at du ikke vil komme inn på jus- eller medisinstudiet om du har jobbet fem år i kiosk:) Les mer her: http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/frister_og_prosedyrer/1_mars/realkompetanse/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå