Gå til innhold

Ang svigermor. Hadde dere reagert eller er det bare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde besøk før eldste mann i går. Og da fikk han en toalett vesk med navnet sitt på + en tannkost, tannkrem og en liten tube gele. Og så kommer hun ut og gir yngste jenta toalett veske også. Så da fikk bursdags barnet en tannkost, tannkrem og en liten gele i gave. Synes det var lite selv om det er tanken som teller. Det er jo farmoren. Jenta som hadde bursdag i november fikk 500 i dress + 200 kr. Og det tredje barnebarnet fikk dyre gortex sko av de. Hva synes dere er det meg eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok reagert jeg også ja.

Ellers pleier jeg å sette regel om at bare bursdagsbarne av barna skal ha gave den dagen.

Er det noe til andre barnet blir det ikke gitt til det den dagen men lagt til sides til neste dag.

Eller så syntes jeg tanter onkler og besteforeldre skal holde seg til en sum når det gjelder gaver, og at denne summen er lik for alle barna om det er 1000 eller 100kr får bli opp til dem, men når barna blir større så legger de fort merke til slikt og føler seg mindre vært om de er den som alltid/ofte får så mye mindre en andre.

Skrevet

Er ikke summen om det hadde vært 100 eller 1000, men han er 9 år og reagerer vel på det. Mine foreldre gir 500 kr om det er hvilket barnebarn som har bursdag. Ble skuffet på hans vegne. Hvorfor sånn forskjell?

HI

Skrevet

Jeg syns ikke hun burde ha gitt jenta di noe når det er gutten som har bursdag. Det var hans dag, og kun han burde fått presang da etter min mening. Så kunne heller din svigermor ha spart toalettveska til jenta til hennes bursdag. Jeg syns også besteforeldre burde gi presanger som var verdt like summer til alle barnebarnas bursdager. Slik at ikke noen får mer og noen får mindre.

Skrevet

Det hadde jeg også reagert på. Vår sønn fikk klessett til 100 kr i fødselsgave. Mens de som kom etterpå fikk for rundt 1000 + hver. Men regner med og håper det ordner seg og blir noenlunde likt på sikt...

Skrevet

Hun burde jo gitt ca like gave til alle barnebarna sine, for det er ikke rettferdig å gjøre forskjell på dem. OG når hun i tillegg gir søsteren noenlunde lik gave blir det iallefall galt.

Både jeg og alle søskenbarna mine får like gaver av mormor og morfar, men vet de gjør forskjell på oss ellers. Men jeg går jo ikke å sier at jeg gikk 1000kr sist jeg var på besøk hos dem til søskenbarna mine liksom:)

Skrevet

Vet du... farmor her har ikke gitt noen ting til snuppa vår... Hun har 2 andre barnebarn, og de får alltid dyre flotte gaver og ting utenom bursdager også. Tror det er fordi det er datteren hennes sine barn. Noe annet med sønnens barn tydeligvis...

Hun kom i bursdagen, men hadde glemt å kjøpe gave, over en mnd siden og hun har fortsatt ikke ordnet noe...

Jeg bryr meg ikke nå fordi jenta vår ikke er så stor at hun skjønner det ennå, men hvis dette fortsetter, så kommer jeg til å ta det opp...

Skrevet

Svigerfar gir sjelden gaver til barna, og liker heller ikke selskaper. Så han prøver å lure seg unna. Barna har aldri hengt seg opp i dette. Et år dukket han opp, og da hadde han med gaver til alle barnebarna. Klarer ikke å se at dette skulle være noe problem for meg. Bursdagsbarnet hadde jo fått flust av andre gaver. Fordelingen fra han kan være ganske tilfeldig, en får og ikke andre. Men tror vi har klart å oppdra barn som ikke hele tiden går rundt og sammenligner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...