flypapir Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Hvordan få den god? Noen tips? Og hvilket tilbehør bør jeg satse på...? Skulle egentlig lage wok, men grilling frister mer nå..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Legg den på sølvfolie så den ikke blir brent.. Ellers så synes jeg det meste er godt til.. Pleier selv og legge masse forskjellig av grønnsaker på en sølvfoliebit, rulle den sammen og bare legge den på grillen.. jeg er glad i squash, gulrot og sopp blant annet.. Ris, salat , potetsalat.. Hmm.. ja det meste som hører med til grilling går jo ved siden av kyllingfilet.. =)
meg & to små vampyrer Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Mariner den i noe godt? F.eks hvitløk og honning eller noe slikt. Nam nam.
MoccaMocca Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Jeg bruker å skjære fileten i litt mindre skiver, så legger jeg den i en allround-marinade. Supergodt!!!
Fire småtroll Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 Vi skal også ha kyllingfilet i dag.. Jeg har skjært den i terninger og lagt den i allround-marinade (ungene elsker den), og så skal jeg tre dem på spyd og grille. I dag skal jeg lage pommes frites selv, skreller og skjærer poteter i staver, har på litt olje og legger de på matpapir i stekovner (varmluft) til det er møre og litt gyldne, stør på grovt havsalt. I tillegg har vi salat og kantarellsaus, namnam! Hvis jeg griller de hele skjærer jeg de i to på langs, altså så det blir to tynnere fileter, ellers blir de lett tørre i midten synes jeg. Pensler de med olje og krydrer. Hvis du i tillegg pensler eller spruter olje (olje i sprayflaske er genialt!) på grillristen får du grillskorpen uten at de sitter fast.
Himmel og hav Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 Jeg pleier å dele den i to på langs, krydre med pepper, estragon og hvitløk, og så surrer jeeg en baconskive rundt hver del. Griller den på middels varme (hvis du har gassgrill) og passer godt på den og snur den ofte. da blir den saftig og god. Salat og baguetter er godt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå