Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Vi har søkt om IVF på Riksen, og fikk et brev i går om at vi skal til samtale i august. Før det er det noen blodprøver vi skal ta. Betyr det at vi da er "godkjente" og begynner prøvingen i August? Eller er dette bare et steg videre i søkeprosessen?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Hei, dette brevet fikk vi også, og vi var godkjent. Jeg vet ikke hvilke blodprøver dere skal ta, men det er vel de vanlige, derav hiv test. Dersom den er negativ får dere nok behandling.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Hei! Hvorfor / hva slags prøverørsforsøk skal dere ha da? Hvis dere skal behandles med ICSI (f.eks med dårlig sædkvalitet), må dere ta kromosomtester først også. Det blir gjort med en blodprøve av dere begge og tar ca seks uker å få svar på. Alle som skal ta prøverør må også ta HIV-test før de skal i gang med regimet, selv om de nettopp har tatt test. Så kan det også hende at du blir satt på en CC-test (pergotime) med blodprøver under den syklusen du tar det også. Så hvis dere skal til første samtale i august, kan det ta lang tid før forsøket faktisk blir gjennomført. Og første gangen må en ofte gå litt lenger på hormoner enn en har planlagt også. Så mitt råd er å gjøre et godt forsøk på å ta det med ro og være klar over at dette kan ta tid, husk at de gjør det som er nødvendig for at dere skal få et godt forsøk Når det gjelder å bli "godkjent" blir stort sett alle det. Vi hadde ikke bodd sammen i to år og jeg var faktisk ikke skilt på papiret da vi fikk vårt første forsøk, så ikke tenk for mye på disse kravene som stilles. Masse lykke til med forsøket!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Vi er lesbiske, men kona har tette eggledere så det holder ikke "kun" med inseminasjon. Så vi må ha vanlig IVF. Hun har vært til utredning hos gynekolog og hadde en cc-test(i hvertfall en syklus med pergotime og blodprøver). Han sa at alle prøvene var kjempefine og at det var kun den tette egglederen som var problemet. (Hun har Endiomitrose). Han sendte søknad og så fikk vi brev til samtale i går. Vi skal ta de HIV/Hepatitt blodprøvene før vi kommer dit i August. Men da betyr det at vi får behandling på Riksen? Eller kan vi risikere å komme til samtale og vente et år eller mer? HI
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #5 Skrevet 30. mai 2009 Hei igjen.. Skal dere ha anonym donor? I så fall skulle vel sædcellene klare å komme seg inn i egget selv Hvis dere har en donor, så må han levere sædprøve sikkert, men jeg føler at jeg uttaler meg på litt tynt grunnlag her Jeg er veldig usikker på dette mtp donorsæd. Kanskje du kan legge innlegget ditt på "donor egg/sæd"? Jeg tror at etter den samtalen i august, så får dere en cirka-tid for fnår forsøket skal gjøres, som er utregnet etter konen din sin syklus og informasjon om når dere skal ringe inn mens. Dvs at kanskje alle rede den første gangen hun får mensen etter dere har vært på samtale, ringer hun å forteller at hun har fått mensen, så får dere tilsendt medisinene, så starter hun på medisiner (nedregulering) på syklusdag 20. Så kan en ut fra den syklusen tenke seg at egget blir tatt ut på ca syklusdag 55-60. Hvis det er kø på det sykehuset dere skal behandles på, så kan det hende at det blir regnet ut en cirka-tid for uttak, ut fra ikke den første mensen hennes, men den neste, evt den etter der igjen, avhengig av hvor lang køen er og når de har ledig. Håper at jeg ikke forklarte meg for rotete.. Det er nå velidig spennede dette da, håper at dere lykkes på første forsøket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå