Lillesnuppis Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Har hatt gallesten og fjerna stenene og blæra for 9 år siden... Hold deg unna alt som er fett. Det gjorde jeg å klarte meg bra. Må ennå holde meg unna fet mat. Sliter nå med nyresten. ( er det ikke det ene så er det det andre)
Mårud Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2009 Kunne du spise smågodt/sjokolade? og pizza og sånt?
Lillesnuppis Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Ja jeg spiser pizza. Sjokolade vet jeg ikke helt sikkert. For jeg har diabetes...
Mårud Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2009 Funket confortid på deg? har det liggende om jeg får anfall.har hatt 6-7 anfall siden mars nå.HELT SYKT VONDT!
Lillesnuppis Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 Brukte ikke noe medisin for det jeg. Bare smertestillende stikkpiller.
Gjest Skrevet 30. mai 2009 #8 Skrevet 30. mai 2009 Holdt meg unna: appelsin/appelsin juice. all fet mat, sjokolade og ja:) sterk kryddret mat, store tunge måltid, og rødvin var fy-fy..slik kunne jeg skjule min graviditet;) Fikk paralgin forte når jeg var gravid og voltaren nå. Paracet hjelper ikke mot gallesten anfall..
malingus Skrevet 30. mai 2009 #10 Skrevet 30. mai 2009 Jeg fikk påvist 2 gallestener på ultralyd i fjor høst. Hadde hatt sånne "rare" smerter i ryggen og magen, som plutselig kom en natt innimellom. Var så vondt at jeg ikke fikk sove, og hjalp hverken å ligge, sitte eller stå. Så, rett før jul fikk jeg et sånt anfall som ikke gikk over. Fikk det på opplæringsvakt på natt (jobber nattevakter), og ga seg ikke på morgenen heller. Dro på legevakta, men fikk bare noen smertestillende som ikke hjalp. Dro hjem for å se om det ikke gav seg etterhvert. Det gjorde det ikke. Tilslutt måtte jeg dra til en annen legevakt (hadde ikke kapastitet på legevakta i byen pga en ulykke som hadde skjedd). Ble da omsider lagt inn på Ullevål og fikk sterke smertestillende intravenøst (morfinpreparat). Dagen etter gav smertene det seg. Men de ville likevel ta en ny ultralyd for sikkerhetsskyld. På søndagen ville de plutselig opperere meg. Var 3 dager til julaften og vi skulle reise til svigermor lillejulaften, så var ikke overbegeistret for det. Men ville jo bli kvitt galleblæra og smertene. De gjorde en kikkhullsoperasjon og fjernet galleblæra. Der fant de 3 store gallesteiner. Fikk dem med hjem... he he Har ikke hatt noen plager etter det. Spiser akkurat som før -dvs relativt usunt dessverre. Har ikke reagert på hverken sjokolade, kaker, fett, alkohol eller noe. Så jeg er superfornøyd!
Mårud Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. mai 2009 Ja,det er noe verre enn å føde faktisk!Skal til ultralyd om ikke så lenge,så forhåpentligvis blir jeg operert.
malingus Skrevet 31. mai 2009 #12 Skrevet 31. mai 2009 Ønsker deg lykke til! For meg har alt gått "smertefritt" he he... Ihvertfall i ettertid! Som sagt, kan spise alt jeg spiste før og ingen plager. Spiser du veldig fet mat etter operasjonen er det verste som kan skje at du kan få diare, fikk jeg beskjed om. Så du behøver ikke nødvendigvis legge om kostholdet så veldig og gå på diett. Dette går nok helt fint skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå