Gå til innhold

Hunder og sure eiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn er fryktelig glad i hunder, spesielt små hunder og valper. Og de vil jo gjerne hilse når de ser en hund. Kose litt med den.

Men noen eiere blir så sure når ungene mine begynner å kose med hunden dere. At hunden får klem og kos av unger er jo bare bra for de, de må jo venne seg til unger også. Men neida, får beskjed om å spørre først om de kan hilse på hunden. Når det gjelder sånne små rotte hunder, chivvava eller hva de nå heter, så skjønner jeg ikke det. Det er jo bare koselig om ungene får bli vant og løfte dem opp og kose litt. De hundene er jo så små at ungene fint greier å holde dem, men da blir eier vertfall sur.

Hva gjør en med sånne da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpe meg, jeg håper dette er et tulleinnlegg. Man skal ALLTID spørre eierne før man går bort til hunden, spesielt barn. Selv om en hund ser liten og søt ut, så er det ikke sikkert den er det, og det er ikke alle hunder som liker barn.

Hvis du spør først, så får du sikkert lov. Vi har en liten og søt hund, og barn som spør om å få lov til å klappe den får det. Men jeg også hadde blitt grinete om fremmede folk bare kaster seg over han uten å spørre først.

Skrevet

Ja men hunder bør jo venne seg til det da. Hvis hunden ikke liker det er det jo ingen hund å ha

Skrevet

Ja, for all del...

Hvis bikkja biter ungene dine, så vet iallfall eieren om det til neste gang.

Det er jo veldig greit at du utsetter ungene dine for den risikoen, så kan vi andre være trygge...

Skrevet

Dette blir for dumt!

For å si det på en annen måte, haddde du likt at det kom en svær sumobryter og løftet opp deg? Det blir på samme måten.

En fremmmed er en fremmed, og det er det samme med hunder.

Fordi de er små, så skal de bli løftet opp? Nei!

Du burde lære deg respekt for dyr, og det burde virkelig barna dine også - hvis ikke kommer barna dine til å svi for DINE dumheter!

Skrevet

Barn har gjerne et annet kroppsspråk enn oss voksne, og jeg tror mange hunder kan bli litt "skremt" av barn som fyker rundt. At fremmede barn kommer busende på hunder, tror jeg bare vil oppnå motsatt effekt av det du tror.

Og selv om eierne ikke vil at du skal hilse på, så betyr ikke det nødvendigvis at hunden ikke liker barn, men at de ikke vil at hunden skal hilse på noen når de går på tur.

Og små hunder er faktisk hunder de også. Selv om de er lette nok til å bli løftet så er det ikke sikkert de liker det.

Du liker vel ikke å bli løftet på og plukket på av fremmede mennesker du heller??

Skrevet

Jeg lurer heller på hva man gjør med sånne som deg! Som det blir sakt lengre opp, så kan jo hunden reagere med å bite barnet fordi den blir skremt. Et dyr er et dyr, og de kan bite hvis de blr redde. Sånn er det bare. Regner med at eierne blir sint fordi at de har vett nok til å være redd for at hunden kan bite barna dine. Synd for barna dine at ikke du har det!

Skrevet

Det er jo helt riktig av eierne å bli sure. Man skal lære ungene sine å be om lov før de går bort til fremmede hunder. Selv om kanskje hunden deres er ufarlig kan barna dine fort havne i uheldige situasjoner og ende opp med å bli livredde hunder for resten av livet eller det som verre er.

Skrevet

Ja men sånne små rotte hunder er jo ikke farlige, og de har jo nesten ikke tenner.

Det er nå en ting. Men jeg skjønner ikke hvorfor folk skaffer seg sånne, vil jo nesten ikke betegne de som hund engang. De er jo mer lik rotter. At ungene syns de er søte, skjønner ikke jeg

Skrevet

Hehe.. jo de har tenner, og jo, de kan bruke dem også! De kan neppe drepe barna dine, men gi dem arr for livet. Hvorfor skal du på død å liv ha barna dine til å kose med fremmede hunder hvis du ikke en gang liker dem selv? Kan du ikke holde barna dine unna hundene, da? Eller blir det for vanskelig? Du bør i alle fall respektere at folk ønsker at de spør først!

Skrevet

Det kan nok gjøre vondt nok å bli bitt vil jeg tro, men en annen ting er jo at de bittesmå hundene sikkert synes det er skummelt med dine unger som sannsynligvis ikke eier dyreskikk (dvs ikke vet det spøtt om hvordan de bør håndtere dyr).

Skrevet

Dumme, dumme hi. Det er stadig vekk innlegg her som virkelig tar kaka. Vi snakker om uvitenhet her. Ikke drit deg ut når du ikke har peiling. Uff.

Skrevet

He He.

Jeg skulle likt å sett hvordan du HI hadde reagert om noen hadde gått bort til ungen din, løftet den opp og begynt å kose med den.

Skrevet

Dette må jo være et tulleinnlegg, utrolig naiv tankegang hvis ikke...

Skrevet

FOrdi at hundeeier kanskje vet at hunden sin ikke er trygge på fremmede, eller unger for den saks skyld. Mange hunder har dessverre opplevd veldig traumatisk ting spesielt med unger og da er de ikke trygge på de. Derfor ønsker de å beskytte hunden sin OG ungen din. For dersom hunden biter kommer DU til å få panikk, hetta osv og kreve å få hunden deres avlivet fordi DU mente at din unge burde få hilsen på hunden!

Respekt heter det!

Skrevet

Selv om hundeeieren vet at hunden er 100% trygg og ikke biter vet h*n jo ikke om ungene dine er trygge. Kansje de er troendes til å bite bikkja.

Skrevet

Det Hi ikke forstar, er at 1. Kanskje dette er en problem hund og med hensyn til oppdragelse sa vil ikke eier at den skal hilse pa noen. 2) Hunder tilhorer noen og er ikke fritt vilt, du hadde jo ikke likt hvis en fremmed mann ville kikke pa vesken din f.eks. 3) Men kanskje viktigst Barn vet ikke alltid a tolke signaler fra hunden om at dette liker den ikke , for de gir ofte beskjed for de evt biter, og nar barnet ikke forstar dette sa biter hunden. Men som sagt kanskje dette er et nytt oppdikt for a provosere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...