**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 jeg og min kjære samboer lurte på å utnytte det flotte været med å ta en liten dykke tur!! Men.... Så kom jeg på at det kanskje ikke er så lurt nå som jeg er gravid! noen som dykker her? Finner ingen steder hvor der står noe!?! All fornuft sier ikke dykk!!
You can call me Dårris Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 jeg mener jeg har lest at man skal unngå dykking pga muligheten for å gå tom for oksygen. Er ikke helt sikker på om det var flere grunner. Mener du kan finne mer informasjon om det her: http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00118/Gravid_118459a.pdf Lykke til:)
Andremann snart? 3.pp Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Jeg bodde i Karibien og dykket mye da jeg ble gravid med førstemann- fikk streng beskjed om å ikke gjøre det mens jeg var gravid! Ikke mes snorkel og maske heller desverre... Hilsen en glad dykker:=)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Dykking frarådes grunnet trykkforandringen. Slik jeg har forstått det så er det ikke forsket særlig på dykking og evt. skader det kan medføre....er nok ikke mange som vil være prøvekaniner på det området heller hehe. Så det er vel slik at siden de ikke vet om det kan være skadelig så anbefales det ikke. Så selv om jeg mer enn gjerne skulle tatt et dykk eller ti så lar jeg det være mens jeg er gravid. :-)
Camos Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Hei, Jeg kan også bekrefte at det ikke er anbefalt å dykke når man er gravid, pga at det ikke har blitt forsket nok på det området og de ikke vet hvor farlig det kan være. Dykket selv 3 ganger for noen uker siden da jeg ikke enda visste at jeg var gravid, håper det ikke har gjort noen skade!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå