Gå til innhold

25 grader..hvor mye klær og tepper i vogna??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo så vanskelig det der når babyen er liten. Kanskje lette klær, og så kan du justere antall pledd etter hvor mye det blåser?

Skrevet

Kan trøste deg med at jeg også synes det er vanskelig, selv om jeg ikke er nybegynner:) Aner ikke hva vi skal ha på i dag jeg.

Skrevet

Jeg synes også det er vanskelig... Akkurat nå ligger lillegutt og sover ute i vogna med body, tynn bukse og tynne sokker. Over seg har han ett lag med nøstebarn teppet og under seg har han lammeskinn. Vi bor på østlandet og det er varmt, men blåser litt. Han ligger forøvrig i skyggen... Da vi gikk tur ista og vogna var i sola hadde han ikke teppe på.

Du får kjenne litt baki nakken, så kjenner du godt om den lille er for varm/kald :)

Skrevet

Min på 8 mnd har body, kjole og solhatt på i dag, pleier å kle på henne etter hva jeg synes er behagelig å ha på selv.

Det er 25 grader her i dag og helt vindstille, svetter når jeg sitter i skyggen i shorts og bikinitopp så jeg tror neppe babyen hadde hatt det særlig behagelig med mer klær på.

Tar heller med ekstra klær i tilfelle hun blir kald jeg :)

Skrevet

Min gutt på 4 mnd har på seg en hel dress med korte ermer og ben. I vogna har leg lagt et helseteppe som han ligger på(oppå madrassen), samt et som han har oppå seg, det har en tendens til å bli sparket av da men. Vogna står i skyggen. Han virker preget av varmen, varm og klam, litt sutrete og klarer ikke finne roen når jeg prøver å få han til å sove.

Skrevet

Godt råd å kjenne etter i nakken. Når det er såpass varmt skal man passe på at de ikke blir overopphetet, det er mange som kler på altfor mye synes jeg. Husker selv med førstemann at vi gjorde den tabben et par ganger og han ble skrikete og fikk varmeutslett.

Får litt noia når jeg ser folk ha tykk babypose og lue på vindstille sommeren, for eksempel.

Skrevet

Jenta mi har på seg en tynn bommulsbody som er noen størrelser for stor så det blir litt luftig, og sokker. Over seg har hun helseteppet..

Fikk det tipset av helsesøster å ikke ta av dem sokkene når de skal sove, det har noe med søvnhormoner å gjøre, de utløses lettere når en er varm på bena. Så hun sa det var bedre å ta av buksa enn sokkene. Da jeg fortalte det til mannen min sa han at han fikk det rådet fra en yrkessjåfør engang at hvis han ble trøtt bak rattet skulle han ta av seg på bena og kjøre barbent, men han fikk ingen forklaring på hvorfor dengangen. Nå vet vi at det er pga søvnhormoner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...