Gå til innhold

Hei hei:-) endelig blitt gravid, men har spm og trenger svar:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei. Har nå endelig fått positive tester, alle svake, men positive:-) har ikke tatt mindre enn sikkert 8 tester og alle er positive, så nå må jeg begynne å tro at jeg er gravid:-) hehe. Men spm har jeg uansett:-) er det normalt at det strekker seg i livmora nå? Hadde siste mens 23 april så da må jeg vel vær 5 uker på vei i dag? Er det normalt å ver sulten nesten hele tiden?:-) hehe. Jeg føler jeg spiser hele tiden. Å når begynner bryster og mage og vokse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Gratulerer med graviditeten:) Jeg var hos legen på torsdag, og fikk da vite at livmoren allerede nå har begynt å strekke seg (er 4+6 i dag iflg babyverden) Jeg har heller ikke noe særlig vondt i puppene, men er litt oppblåst i magen. Tror ikke selve baby magen begynner å vise før etter uke 12, men det varierer nok fra person til person.

Jeg er også mye mer sulten enn vanlig, men jeg kan ikke si om det er normalt eller ikke. Sikkert;) Men pga at jeg av og til er bitte litt småkvalm, så spiser jeg mindre og oftere.

Skrevet

GRATTIS-Selvsagt er du gravid!

Jeg ble øm i pupper fortere enn mensen skulle ha kommet.De har blitt litt større,eller tyngre liksom.Vorten er stor og brun...( nå har jeg små fra før av,da.. ).

Er kanskje litt trøttere..

Kvalme har jeg ikke slitt med før,så det er det ikke alle som gjør.

Merker ikke det strekker i livmora,men har lest mange sier man merker det kan gjøre det.

Er i 5.uke nå,et par dager ETTER deg..

KOOS deg med positive tester,kjære deg..klem

Skrevet

gratulerer :o)

jeg kjente at det begynte å strekke allerede et par dager før jeg testet positivt 3+5 (er 8+1 i dag) så det er absolutt mulig at du kjenner noe nå :o)

klem

Skrevet

Hei så gøy at du og kom over. jeg bare visste det,hehe. Er også 5 uker idag. Hos meg strekker det seg også,men ikke fullt så mye som de 2 forige ukene. Er og konstant sulten,ømme bryster, tisser ofte om natta,litt svimmel,men ingen kvalme enda. Håper disse tre mnd går fort. Ha en flott dag. Stor klem og gratulerer så masse.

Skrevet

Hei igjen. ikveld har det murret og strekt seg i venstre side. Skikkelig ubehagelig. Magen er så stor som en ballong. Skrev jo i ettermiddag at det var avtatt noe, men nå er d tilbake for fullt. Men det er jo slik det skal være. Dette skal vi klare i 8 mnd til. Ha en fin kveld. klem

Skrevet

jeg testet positivt i går, men det har rykket og slitt i flere dager allerede. Er 4+1 i dag:-). Dette er fjerdemann, så jeg skulle vel kjenne det igjen, men ble veldig glad når det sto GRAVID på testen. Er også småkvalm, og tisser mye, og kaffe lukter sånn passe fristende. Om en uke er nok kaffe historie.....

Skrevet

Det er helt normalt å kjenne stikninger allerede nå. Jeg kjente det faktisk før jeg testa positivt. Venter nr. tre og visste vel nesten før jeg testa at jeg var gravid. Ellers er det også veldig normalt å være sulten. Prøv å spise lite og heller litt oftere. Sultfølelsen bruker å gi seg litt etter hvert, men ikke alltid:-) Så da er det greit å passe litt på. Jeg gikk opp over 20 kg. med førstemann, men passet litt bedre på med nr. to.

Mage og bryster begynner å vokse senere i svangerskapet med nr. 1 enn dersom du er flergangsfødende. Vanskelig å si. Rundt ultralyd er du helt sikkert begynt å bruke mammaklær, da har de aller fleste førstagangsfødende fått tydelig mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...