Leonella777 Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Gutten er 6 mnd, og har lyst til å begynne å gi han flaske av og til, spes på kvelden, så far også kan legge han. MEN han vil ikke drikke av flaske!! Dette har eg prøvd: -Avent flaske med 2 forskjellige tupper -Flaske med MME og MM -Tutekopp -Hatt flaske med vann liggende i grinda, så han har lekt med den og sutta litt, men brekker seg når han får vann i munnen Han tygger litt på flaska, og da væsken kommer imunnen hans, lager han grimasje og det renner ut. Selv om det var MM!!! Hva skal jeg gjøre??
Milla med spettn :) Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 jeg hadde prøvd ett ukjent antall flasker, er fullt i ene skuffa her, da jeg kom over tommee teepee flasken. den tok snuppa mi. hun er seks mnd. kan være verdt ett forsøk
Leonella777 Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2009 Takk Hvor får man kjøpt den? Har aldri sett en slik... Barnas hus kanskje??
Milla med spettn :) Skrevet 30. mai 2009 #5 Skrevet 30. mai 2009 jeg kjøpte den på en name it butikk. vet de selger den på www.toffeliten.no også er den flaskesmokken som jeg synes er mest lik naturen. syns tydeligvis snuppa også
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 Jeg har også prøvd den flasken, men lillebror takker pent "nei" til den og. Her er det pupp HELE tiden, ikke smokk heller. Hver gang han våkner om natten må puppen frem og han sover max 2 timer. Jeg holder på å bli skrullete! Han er 6 mnd og 1 uke og vi har startet å introdusere mat, det går jo utrolig tregt så jeg ser ingen bedring med det første! Dette var jo ingen hjelp for deg, bare en utblåsning for meg! Lykke til på jakten etter flasken, de har på babyshop forresten, men jeg hørte at den skulle gå ut av produksjon.
Leonella777 Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2009 Babyshop? Er det nettbutikk eller vanlig?
*Lissi* Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 Snuppa her er snart 8,5 mnd.og tar heller ikke flaske. Frustrerende!
Leonella777 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 4. juni 2009 Tar fortsatt ikke flaska...........
Gjest yrild Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Skriver under på utblåsingen til lille Malin... Lillemann er 5 1/2 måned og vil ikke ha flaske og ikke smokk...bare pupp :-) Vi måtte begynne så smått med grøt ved 4 1/2 mnd (jeg jobber 2 kvelder i uka og noe måtte han jo spise....). Han elsker det og har ikke hatt noe magevondt! ...men pupp er det like ofte... er jo fortsatt tørst tenker jeg! Men nå har han begynt å drikke litt av tutekopp, så vi håper dette skal bli løsningen. HS sa at det ofte er sånn at MM barn heller vil ha tutekopp eller Imsdalflaske med sportstupp! Kanskje du kan prøve det?
Gjest yrild Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Unskyld... så først nå at du allerede har prøvd tutekopp! Vi har trent vanndrikking med lillemann nå i 10 dager og det er først nå han drikker litt... så det kan jo være det bare tar litt tid?
månestråle32 Skrevet 4. juni 2009 #14 Skrevet 4. juni 2009 jeg synes Dr. Brown sine flasker med "smal/slank" tut er gode. gummien er også veldig myk. jeg ahr kjøpt dem på reflex butikk, men du får også kjøpt det brukt på Finn, sikkert det andre merket som ble nevnt over. Alt steriliseres, så det er ikke noe problem å kjøpe brukt, så lenge de ikke er veldig gamle. tror det også er veldig viktig å være nøye med temperaturen på det de skal drikke slik at det er mest mulig likt puppen/melka. Har du prøvd å gi han når er skikkelig sulten da? Høres kanskje litt jævelig ut, emn jeg tror de kanskje tar flaska lettere når de virkelig "må". Les: du som mamma med puppen holder deg laaangt borte fra skriking og lysten til å gi opp litt for raskt fordi man ikke vil at de skal "lide". Ikke noe god følelse å tenke at de er sulten, men samtidig har ingen dødd av å føle seg sulten(når en da får mat i løpet av rimelig tid sa selvfølgelig). Blir jo litt det samme som nattavvenning, og da er det jo "ok" å la dem skrike en stund, og det går helt fint jeg har ikke gjort dette selv, men kan lett tenke meg til at det er lett å ville gi pupp da 2 min skrik kan høres ut som en time......Ikke godt, men ikke farlig heller. Har vært igjennom nattavvenning 2 ganger med mine to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå