Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Sist vi hadde navnefest var for datteren vår og da ble ikke svigermor invitert fordi hun drakk så tett.. Det er nå snart 2 år siden. Imellomtiden har de hatt lange edruelige perioder men nå er de begynt på igjen.. Vi har flere ganger kuttet kontakten med de på grunn av at de har drukket, men vi har alltid latt de "komme inn i varmen" igjen fordi jenta vår har savnet bestemoren sin. Nå liker ikke jenta vår bestemor lenger og ber henne gå og sier ting som "Bare gå.. aldri her du" etc. Vil ikke gi henne klem når hun skal gå og svigermor klenger sånn på henne de få gangene hun ser henne. Tvinger seg til klemmer datteren min vrir seg unna, prøver å kjøpe henne men det hjelper jo ikke. Til toårsdagen fikk jenta mi en tohjulssykkel av faren min og dette måtte selvsagt svigermor drikke seg full over og da begynte de å ringe og mase om diverse, at faren min har ikke vært noe særlig her for oss og at blablabla, at de hadde gjort så mye mer for datteren vår enn pappa. Som jeg forsøkte å fortelle de så ja, det har hun rett i, men faren min har tross alt en jobb, en familie med to gutter på 8, og andre barn som bor hjemme, så han er ganske bundet. Hun er uføretrygdet pga "vondt i ryggen" og går bare hjemme - hun kunne veldig fint stilt opp mer hun også.. Men hun må jo drikke iblant og nå er det jo ganske ofte - så det er vanskelig å ha noe stabilt forhold med henne.. Så sitter vi og tenker på at vi nå snart får to nye barn og vi kan ikke ha det sånn at vi har en bestemor som er der"når hun kan" - altså når hun og samboeren er edru og ikke fulle og ekle. De manner seg opp i fylla og ringer og tar opp ting de ikke liker, ringer hele natta og er dritings og lager kvalm i hele familien. Vi orker ikke å ha mer kontakt med de og prøver å holde en kaldfront nå ved å ikke ta telefonen. Vi ønsker ikke ha de i navnefesten, men på en eller annen måte føler vi at det bilr slemt siden hun ikke fikk komme sist heller; men vi har jo gitt så mange advarsler - at om de ikke slutter så får de ikke ha kontakt med datteren vår. Vi kommer til å be de andre i familien som vi har kontakt med. Syns dere dette er veldig slemt? en vet jo aldri om hun er full når hun kommer heller..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 jeg syntes ikke det er slemt i det hele tatt. Jeg personlig har hatt en alkoholisert farfar og er kjempe glad for at jeg ikke fikk se han. Mine kusiner og fetter har kun dårlige minner fra barndommen(av han altså). men nå som han er blitt edru har vi begynt å ha litt(ikke mye) kontakt og jeg kan lage hygglige minner uten å bære på de dårlige som de andre gjør. Jeg har aldri som barn tenkt over at jeg "bare " hadde tre besteforeldre, for det var normalt for meg:) Det er faktisk ikke ok at man er full rundt barn! Jeg syntes det er en voksen avgjørelse dere tar hvis hun ikke får se barnebarna, selv om den er tung. Så få hun heller komme inn i varmen igjen hvis hun velger det. kanskje gi henne en form for grense som at hun må ha vært edru i et år? Det er jo faktisk hennes valg og hennes tap hvis hun velger flaska fremfør familien... Jeg føler iallefall at det ikke er jeg som har tapt på at farfar var en fyllik, men han. lykke til med en vanskelig situasjon. Men husk at det er deres barn, deres liv, og deres valg!
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Så godt å høre. Er så redd for at bestemoren til mannen min skal ta med seg mora hans i en navnefest bare fordi hun overtaler henne.. Jeg tenker også at datteren min ikke vil lide noe under at hun ikke har en bestemor. Hun har ingen mormor eller farfar heller - de er jo døde. Hun har allikevel et rikt og lykkelig liv. Når hun møter bestemoren sin (alkoholikeren) så tror jeg ikke hun forstår at disse er familie i det hele tatt. Hun savner henne aldri og ser nok mer på henne som en som vi "møter iblant". Hun var jo edru i ett år og så var det på'an igjen. Var kanskje mer 6mnd. Hun blir nok aldri edru så lenge hun er sammen med fyllekompisen sin - han har jo vært innlagt på sykehuset fordi han fikk et alvorlig alkoholsjokk og kunne ha dødd.. så som du ser - theres no stopping these two! Jeg syns det er fint å høre fra deg som har en farfar rsom er sånn og at det ikke var ditt tap! Det er jo det vi vil- at datteren vår skal ha det godt ikke miste noe
Gjest ronja røverdatter Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Det er ikke slemt i det hele tatt. Gi klar beskjed, på en pen, men bestemt måte at så lenge de drikker, så vil dere ikke ha noe kontakt med dem. Men si samtidig at dere håper at de før det er for sent kommer til fornuft og søker hjelp for alkoholismen, slik at dere etterhvert kan ta opp kontakten igjen, Å sette 1 års edruhet som betingelse, tror jeg ikke det kommer noe godt ut av. Men det går jo selvfølgelig an at dere i begynnelsen, dersom de velger å slutt OG SØKE HJELP begynner med en forsiktig kontakt, først med dere voksne som kan komme innom dem en liten tur, eller møte dem ute en eller annen plass, og så la barna komme inn i bilde etterhvert, men at dere kanskje kan si at de ikke får komme hjem til dere før dere ser at ting ser bra ut. Kan være greitt å ha kontakt på en plass hvor dere kan velge å gå, ikke trenger å kaste dem ut.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 De går til rusmiddelpoliklinikk og har vært innlagt flere ganger. Virker som de går til rus pol. kun for å kunne drikke ekstra mye om kvelden.. Mannen min har nå sagt at før hun går i fra samboeren*/fyllekompisen sin så vil han ikke se henne.. Han er anmeldt for overgrep på et barn, har vært narkoman, knivstukket moren til mannen min etc.. Og det er når hun blir sammen med han at hun blir skikkelig fyllik igjen.. Nå har vi ikke hørt noe på en studn.. deilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå