Gå til innhold

ang tvillinger og leie....hjelp meg litt

emk1982

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ny kontroll i går,og jentene ligger fortsatt i sete og tverrleie.

når er liksom siste "frist"for tvillinger og snu seg?

noen med erfaringer ang dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselslegen min sa at ingen kan tvinge deg til å føde i seteleie. Den ene av tvillingene min driver nemlig å snur veldig på seg og klarer ikke helt å bestemme seg for hvordan han skal ligge.

Jeg er kjempe skeptisk til setefødsel,da jeg lå på rom med ei som fødte i sete, da jeg fikk førstemann. Både mor og barn hadde store smerter leng etterpå. Det er alt jeg kan si. Kan godt hende det går veldig greit å føde et barn i seteleie.

Skrevet

er nå i uke 37 og mine har ligget likt nå i minst 2 mnd.

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Hei jenter!

Jeg fødte en i av mine tvillinger med hodet først, og en i sete leie. Det sies at det er tryggere å føde i sete enn med hodet først. Og i litt tilfelle var det rett. De tømte ikke blæra mi ofte nok slik at tvilling en fikk blæra mi i øyet...dvs han fikk trykk på høyet og da stoppet hjertet hans. Da måtte han hurtig ut! Tvilling 2 kom med rompa først og det var en befrielse å ta hodet i siste "push"! Jeg fikk jo vite noen dager etterpå at han ikke pustet når han kom ut...noe pga stress så han stoppet helt opp. Men det gikk jo fint!

Selv mistet jeg så mye blod og styrt blødde... Men det gikk fint det også!

Har planer om flere unger og vaginal fødsel igjen selv om jeg revnet så mye at 2 leger måtte bytte på å sy meg igjen gjennom hele natten. Har jo ingen plager med det nå:)

Skrevet

Hm nå ble jeg litt skeptisk her også.

Her ligger tv1 i hode/skrå og nr 2 med rumpa godt plantet på hodet til søsteren. Slik har de allerede ligget i noen mnd og jeg har jo et par mnd igjen men tror de har bestemt seg for å bli liggende slik jeg.......

Vi må nok ta en prat med jordmødrene våre. Tror nemlig jeg har hørt rykter om at de kan snu seg iallefall til rundt uke 35 (men hvordan de skulle få plass til det kan jeg ikke helt skjønne?)

Jeg har akkurat "nesten" fått innvilget tvillingfødsel uten smertestillende og liggende i vann frem til første fødsel (selvfølgelig ingen garantier men muligheter for at vi kan få til dette da). frister plutselig ikke så mye etter å ha lest om smerter og revninger p.g.a seteleie må jeg innrøme........ha ha

Skrevet

Må bare si at seteleie rett og slett ikke trenger å være så skummelt. Jeg fødte for tre uker siden og hadde en kjempefin fødselsopplevelse. TV1 lå i sete og jeg synes ikke det var verre å føde ham enn det var med storebror for 2,5 år siden eller med TV2 som lå i tverrleie med snudde seg og kom med hodet først 9 min etter sin bror. Og TV1 veide 3150 gram så han var ingen liten spurv akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...