sitrus76 Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Et aldri så lite middagstips: Makaronistuing:) Har aldri lagt det før jeg, og det slo virkelig an hos jenta mi på snart 3. Hadde fiskepinner til. Gøy når hun vil spise det jeg lager, DET er ikke hverdagskost, hehe:))
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Smart =o) Her er det pølsegrateng (makaroni og pølser i hvitsaus inn i ovnen med strøkavring over) som gjelder for øyeblikket.. Han GAFFLER det i seg! =o) Kanskje ikke verdens sunneste middag, men innimellom går det jo ann... =o)
Mom2Two Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Joda, det kan hende det hadde slått an, men for å være helt ærlig anser jeg ikke fiskepinner som mat en gang. Er vel noe sånt som 15% fisk i det. Og makaronistuing er jo også veldig usunt. Men jeg skjønner jo at det slår an da;o)
sitrus76 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2009 Åja, det går an å lage sånn form i ovnen også, det skal jeg prøve neste gang:) Slår sikkert like godt an. Sunt og sunt....Jeg syns makaronistuingen ikke ble så verst sunn, hadde oppi en revet gulrot også Men det er klart at det ikke er sunt hver dag da.
erteposen + 4 Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har en gutt som hater fiskepinner:) Makaronistuing er bra mat, og bortsett fra at jeg hater å bruke flere gryter og ikke liker å lage saus kan en lage det til en sunn middag. Fullkornsmakaroni, hvit saus, grønne erter og div. grønnsaker som kokes med makaroni.
HTC Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 Så du bare koker grønne erter,gr.saker og makaroni i en kjele og lager så hvit saus du blander alle de kokte tingene oppi? Det må jeg prøve, blir jo omtrent som om du har gr.saker for seg, makaroni for seg og hvitsaus for seg, men med en ny vri :-) Problemet mitt er min eldste på 5 år som: 1. Ikke liker grønne ting som erter, purre osv (men elsker broccoli, gilrot og blomkål) 2. Får "angst" av mat som er sammenblandet og automatisk skeptisk til alt av "gryte" mat, men elsker "rene" produkter pent adskilt på tallerkenen 3. Vil helst ikke ha saus medmindre det er soyasaus, ketchup eller rømme. Sukk, det er ikke lett å være mamma... Når kan jeg forvente at hun spiser mer allsidig? 2 åringen min spiser omtrent alt
~sjiraff~ Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 Vanlige fiskepinner har da hvertfall 60-70% fisk i seg. Og da er fiskepinner bedre enn ingen fisk spør du meg.
Brugda Skrevet 30. mai 2009 #8 Skrevet 30. mai 2009 Hvor lenge skal det stå i ovnen da? Funker det med posehvitsaus evt tips til hvordan man får den tykkere?
Tonita Skrevet 30. mai 2009 #10 Skrevet 30. mai 2009 Fiskepinner lager du enkelt selv. Sei eller torskefileer i små stykker pensles med egg og rulles i strøkavring med litt salt i. Stekes i ovnen eller på stekepanna. Hvis du gir barnet pølser så bruk kylling/kalkun pølser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå