Gå til innhold

Jeg gir opp! Søvn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

AAAhhh! Det gikk jo så bra en periode for litt siden....kveldens "legging" endte med skrikeanfall i senga, og det var ikke snuppa som skrek, det var meg...da hadde jeg prøvd pupping, byssing, bæring, trilling....ALT! Så da ble det atter en kveld at hun sovner helt overtrøtt og utslitt til puppen mens jeg ligger sammen med henne (sovnet 23.15 i går og 21.45 i dag og da har hun vært oppe siden 16-17).....morro å tenke på at hun skal våkne ørti ganger i natt....jeg vet ikke hva jeg skal gjøre....er helt oppgitt og utslitt. Hvem kan hjelpe???? Vil at noen bare kan komme å lære henne å sove....Blir jeg virkelig nødt til å la henne skrike seg i søvn??? (med meg på siden av henne isåfall). Bra man har DIB som frustrasjonsventli iallefall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke så mange råd, men litt sympati. vet veldig godt hvordan du har det for jeg har det på akkurat samme måten selv. jeg har planer om å prøve opp ned metoden, men må vente litt pga at jeg skal flytte til nytt hus i helgen. så da tenker jeg at hun må få venne seg til de nye omgivelsene før jeg begynner med søvntrening. ellers er det sikkert liten vits i. sånn som det er nå våkner hun en gang i timen hver kveld før jeg legger meg, så våkner hun med engang jeg legger meg (er sikker på at hun har en radar for dette..hehe) å hvis jeg ikke får henne til å sovne ender det noen kvelder opp med at jeg sovner med henne på puppen i senga der hun tilslutt sovner også, dette har pågått en ukes tid nå, at vi har samsovet. jeg er alenemamma og jeg må jo få meg litt søvn, ellers hadde jeg blitt tullete og en veldig mye mere sliten mamma. så dette får bare gå en ukes tid til, men da håper jeg opp ned metoden funker når jeg skal prøve. ellers får vi prøve en annen metode hvis ikke den fungerer. det tar vel litt tid, men får bare forberede meg godt. sove på dagene når hun sover eller noe så jeg er opplagt til søvntrening på kvelden. det er så absolutt verdt innsatsen når det virker iallefall. :)

Skrevet

Hei du.

Vet ikke om du leste mitt innlegg for noen dager siden ang søvn....men hvis det hjelper så har jeg det på akkurat samme måte, og hun er ikke noe interssert i puppen heller,så det ender alltid med at pappaen må bysse...etter at jeg har prøvd uttalige "korrekte" måter å få henne til å sovne.

Føler meg som verdens dårligste mamma. Har grudd meg i lengre tid ang at vi nå i helgen er på hjemtraktene mine i bryllup. Men jammen slår hun ikke til å sovner med en gang nesten og pupp 1 gang på natta...tror jeg permanent skal legge henne i reiseseng og i nye rom i huset når jeg kommer hjem..haha..

Så ikke vet jeg hva jeg gjør galt/riktig..men er som deg utslitt og lei...

Sympati klem herrifra med viten om at jeg har det på akkurat samme måte.....håpe virkelig det bare er en overgang eller en periode..eller blir jeg riv ruskende gal!!

Gjest yrild
Skrevet

Hei igjen :-)

Som du vet kjenner jeg jo godt til dette og du har all min sympati :-)

Akkurat nå sitter jeg med en sint følelse i magen og tårer i øynene etter et innlegg på klagetråden min om søvn... det er så utrolig lett å føle seg mislykket når man forsøker alt og det alikevel ikke fungerer. Svigerinnen min hadde det samme problemet, men alt løste seg rundt 1 år... men det er jo alt for lenge til synes nå jeg :-)

Klem

Skrevet

Jeg leste det innlegget, hun vet jo ikke hva hun snakker om, har jo ikke hatt barn som ikke vil sove. Ikke slik respons man trenger når man sliter og er tynnhudet av søvnmangel....jeg føler jo at det er min skyld og at jeg er en dårlig mor som ikke klarer å lære henne å sove...og angrer så på at jeg ikke gjorde ting annerledes i begynnelsen. Men hun hadde kolikk da, så litt vaskelig å innføre rutiner som hun derre danske påpekte så sterkt. Har prøvd å innføre rutiner i ettertid, men det virker jo ikke så...MEN, vi må vel bare trøste oss med at det blir bedre (forhåpetligvis fortere enn et år). Nå har sambo tatt med snuppa på tur, så nå skal jeg sove bort den vakre sommerdagen...desverre...

Klem til deg også!

Skrevet

Jeg også vet hva det snakkes om her bigtime! Jeg er nesten på randen til å be helsestasjonen å komme hit å se hva vi gjør feil... eller kansje jeg skal invitere hun dere betterwissern ;)

Gjest yrild
Skrevet

he he Neptunia :-) inviter dansken!

I dag har jeg prøvd noe "nytt", synge og ordne på soverommet metoden :-) (med litt opp ned innimellom) og i dag fungerte det supert, så kanskje jeg har funnet den nye nøkkelen til legging?

Lillemann våkner uansett 5-6 ganger om natten, men det har han jo nesten alltid gjort (slår ikke opp øynene, men sutrer og skriker til han blir bysset eller får pupp)... var ekstra ille her for noen dager siden da det var +30 grader ute...

I dag har jeg endelig klart å sove 3 timer på dagtid!! Føler meg som et nytt og bedre menneske :-)

TVi TVi til alle søvnløse... det må jo komme et mirakel snart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...