Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Leste ei her inne skrev at arret var 7 cm langt, da måtte jeg måle mitt for det hørtes så lite ut.. Mitt er 16 cm langt det! Ikke at det spiller noen rolle, det er helt nede ved hårfestet og ingen andre enn jeg og mannen kommer vel til å se det, men det var en merkelig stor forskjell synes jeg. Er det fordi jeg hadde så stor mage og et stort barn?
krisbmw520 Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Mitt arr er ca 7,5cm (målte nå, men måtte virkelig studere for å finne det, kan definere det som borte)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 tror de gjør det på en annen måte enn for noen år siden. sånn at det blir mindre arr... når hadde du ks?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Har ikke målt det, men det er fra navlen og ned til skambeinet:) Mer enn 7 cm hvertfall:) Tror arret har mer med kirurgen som utfører snittet, enn hva det har med magen og ungen:)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Jeg målte nå og mitt er også 16cm hvis noen har 7cm så er det bull shit ! går ikke ann åfå ut en unge på så lite arr !! jeg tok ks i 2006 og 2007
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Tok keisersnitt for 3 mnd siden, og kirurgen var sikkert yngre enn meg så tviler på det var en gammel metode ;-) Ikke noe katastofesnitt heller, så alt gikk rolig for seg, og arret er vannrett... Snodig at de laget det så langt, når de kan lage det kortere. Slet litt med det i ettertid også nemlig, det åpnet seg litt og væsket, tok 5-6 uker før det lukket seg skikkelig. HI
It's all about me Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Hadde utrolig vanskligheter for å se begge endene av mitt, men endte med at det var 11cm +/- 1cm.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 Man får jo en unge ut av 10 cm ved vanlig fødsel??? eller hvor vid blir man egentlig før ungen kommer ut? Så 7 cm keisersnitt stemmer nok ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Jøss, jeg slår dere alle jeg, mitt er 18cm langt fant jeg ut nå! Plager meg heldigvis ikke, det er et fint arr som ikke synes så veldig lenger, tatt for et par år siden. Jeg hadde prematurt hasteks, så selv om det var en liten baby som skulle ut skar de godt opp, sikkert for å ikke skade babyen som kunne være så skjør, mulig det blir større arr pga skjøre premature? Har aldri spurt legen om hvorfor mitt arr er så langt siden jeg trodde alle hadde så lange arr nå for tiden
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 ehhrrrrrrrrm.............det var meg som skrev 7cm paa et innlegg for noen dager siden..det var litt gjetting paa gang.. maalte det no, og det er 11cm........det er jo en viss forskjell ja. sorry, det var ikke ment som "skryt".
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #11 Skrevet 29. mai 2009 Mitt er 18 cm langt også går det oppover på venstre side, som om huden har revnet Forferdelig stygt arr. Og dem som har sett det har aldri sett lignende. Fikk en tulle på 2900 og 49 cm. Langt nær så stor baby som arret skulle tilsi. Planlagt KS
krisbmw520 Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Ja her ser det ut til at jeg har målt feil på mitt nesten usynlige arr. Er 3 år siden jeg tok snittet og det er virkelig så godt som borte. Helt utrolig, men når jeg prøver å se med mitt mikroskopiske syn og linjal så stemmer det nok at et snitt er over 10 cm ja.. hehe. det ser ut til at mitt er ca 11 - 12 cm langt. hadde kanskje vært litt rart hvis man fikk ut et barn gjennom 7 cm ;-) Jeg tok planlagt snitt på Tønsberg sykehus, da min datter lå i seteleie. Er helt forbauset over at det virkelig ikke synes mer enn det gjør...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Strengt tatt så er det vel ikke mange barn som kommer seg ut med bare 10 cm. Er ungen 30 cm rundt hodet, så er du 30 cm vid når hodet til ungen passerer. Jeg har ikke tatt keisersnitt, men synes 7,5 cm hørtes fryktelig lite ut!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 29. mai 2009 #14 Skrevet 29. mai 2009 Mitt arr er 11 cm langt. Men jeg syns ikke det virker rart om et arr skulle vært mindre. Man kutter jo opp magen når det står kjempe sprengt/høygravid, så når huden trekker seg sammen vil det jo naturligvis bli kortere..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #15 Skrevet 29. mai 2009 Arr trekker seg ikke sammen på samme måte som resten av huden gjør. Arr er ikke så elastiske som annen hud.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #17 Skrevet 30. mai 2009 Mitt er 17 cm langt og stygt som bare det. Det er helt hvitt noen plasser og ganske rødt andre plasser, og det går opp på sidene. I tillegg ligger det noen cm over hvor hårene begynner, så om jeg skal gå i bikini, må den dras ganske langt opp over arret. Er 20 mnd siden hastesnittet nå og jeg skal føde igjen i hvert øyeblikk. Håper på vaginal fødsel denne gangen. Er faktisk ganske bitter på kirurgen som lappa meg sammen, selv om jeg vet at det ikke hjelper.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #18 Skrevet 30. mai 2009 Målte mitt for 1 gang nå og det er nesten 11 cm. Kirurgen som utførste mitt snitt er veldig opptatt av å gjøre arrene pene. Jeg ble så overraska da jeg så arret mitt for første gang. Bare en liten blek linje og det ligger 15 cm under navlen. Jeg husker jeg ikke trodde det var livmor så lang nede engang men i ettertid har jeg sett bilder fra keisersnitt og da skjønner jeg hvorfor arrret kan være så lite. De strekker huden vannvittig mye med sånne metall deler. Vansklig å forklare. Det er nå tre år siden keisersnittet og idag kan arret kun sees av de som vet om det, og om man ser nøye etter. Søsteren mitt sitt snitt er mye lengre og ligger nesten ved trusekanten, så det er stor forskjell på kirurgen som utfører, og om det er planlagt eller hastesnitt
AO3 Skrevet 30. mai 2009 #19 Skrevet 30. mai 2009 Tror det er rundt 13-14 cm langt, men jeg har ikke målt det. Arret mitt er faktisk kjempefint (kontrollert hastesnitt, ingen fare for liv). Det er ganske langt over "hårfestet", da - jeg må virkelig passe på å trekke bikinitrusa over arret når jeg går i bikini. Dessverre er det et lite heng over arret, men det er vel ganske vanlig...
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #20 Skrevet 30. mai 2009 Jeg hadde katastrofesnitt og mitt er 10 cm og nesten ikke synlig
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #21 Skrevet 30. mai 2009 Mitt er ca 15 cm og bulkete. Hadde hastesnitt for 6 år siden.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #22 Skrevet 30. mai 2009 Ja, da ser det ut som lengden på snittet mitt også er helt normalt da Men mitt er også veldig dumt plassert, det sitter akkurat der trusekanten går på de vanlige trusene mine, fikk tips om å kjøpe et par "bestemortruser" som var høye i livet og gikk godt over arret før keisersnittet, og de har jeg bare måttet kjøpe flere av. De vanlige trusene mine slutter akkurat litt over arret, så når jeg beveger meg glir strikken inn i den lille dumpen arret går i og gnager så det gjør vondt. Har et lite heng over arret som gjør at trusa glir nedenfor henget og inn i arret. Er bare 3 mnd siden og jeg har fremdeles 5 kilo igjen å ta av, i tillegg til at magen er litt slapp enda, så jeg regner med det lille henget kommer til å bli mindre.. Men føler meg skikkelig unett nå da, myk bollemage og bestemortruser er ikke akkurat sexy! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå