Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jeg gruer meg noe sinnsykt til å føde, enda det er tredjemann, Grunnen er smertelindring, de sier at epidural er det mest effektive for mor og tryggeste for barnet, men jeg hadde så dårlig erfaring med det forrige gang at jeg ikke tørr ta det igjen, hva er alternativa? Jeg VIL ha noe mot smertene, men hva anbefales når epidural ikke er alternativ. noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Hvem sier at det er det beste for barnet? Trodde hovedargumentet mot epidural var nettopp det at det ikke var bra for barnet? Jeg rakk ikke epidural på siste fødsel, men fikk noen sprøyter satt direkte i skjedeveggen. De hjalp hvertfall da babyen kom ut, selv om det ikke lindret på riene.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Jeg syns epidural var grusomt å få satt :-(
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 jeg er også livredd tanken på epidural, men jeg er enda mer redd tankene på å oppleve de smertene igjen! Så her skal de få stikke meg med glede i det samme jeg kommer inn døra. Ikke faen om jeg føder uten smertelindring en gang til.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Da har du pudentalblokkade, som settes i skjedeveggene. En på hver side av barnets hode. Men dette er i utdrivingsfasen. Ellers har du lystgass, som kan være litt morsom;) Noen steder har de akupunktur eller akupressur. Og så finnes der noen saltvannsampuller som settes diverse steder, som visstnok skal hjelpe bra. Så har du badekar og varmt vann. Det letter for noen. Massasje i korsryggen kan hjelpe. Til slutt vil jeg bare si at med første så virket ikke epiduralen jeg fikk skikkelig. Den var dårlig satt av en overtrett anestesilege. Med nr 2 virket den som den skulle:)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Da var ikke den som satt epiduralen noe flink. Anestesi legen som satt den på meg sa at om man setter den riktig ,så skal man ikke kjenne det .Jeg kjente det ikke .
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 pudentblokkade ha ha., Er jo riene som er vonde!!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 da skal jeg lese mere om pudentblokkade, akupunktur og badekar, er jeg for utålmodig til, bjeffa bare jordmoren prøvde å få meg til å puste rolig under forrige fødsel og når hun ba meg tenke på et rolig fint sted hadde jeg lyst til å slå henne, hehe nei jeg lå best i senga under riene jeg, uten annet å tenke på enn lystgass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå