Gå til innhold

Hvor ofte går mennene deres ut på byen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann går gjennomsnittlig ut annenhver helg.. Er det bare meg som er en kjip kone eller er ikke dette mye. Med tanke på at vi har et barn på 3 og en til på vei.. Vi krangler om det hver gang han skal ut, men han får ikke dårlig samvittighet. Han er ute nå og snakker om at han skal på en stor fest neste helg og. Vi har vært sammen i seks år og han forandrer seg liksom ikke på det punktet. Andre jeg kjenner som får barn bruker helgene sammen med familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri, men det har litt med at vi bor 1,5 time unna "byn" også da ;-)

Han gikk ikke så ofte ut før vi flyttet hit heller, så at poenget med å gå på byn var jo å sjekke damer (i hans øyne var det poenget), så når han ahdde funnet meg så var det ikke noe særlig gøy å gå ut lenger heller. Da tok han seg heller en fest med gode venner, og som oftest gikk vi sammen. Etter vår eldste kom kan jeg vel teller på 1hånd de gangene han har vært på fest uten meg, og vår eldste er 6,5 år. Han er stort sett hjemme, eller bare på besøk hos kamerater, på trening el.

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden godtatt at familien ikke kom øverst på prioriteringslista til mannen min. Helgen og ferien bruker man sammen med familien sin mener nå jeg.

Festing så ofte er ikke noe man kan prioritere så ofte etter man får barn. Det høres nesten ut som du bor sammen med en forvokst ungdom, som nekter å bli voksen.

Du burde kanskje ta han med deg til et familievernkontor og ta opp situasjonen deres der, siden han låser seg når du tar opp temaet.

Skrevet

Det kommer jo helt an på måten en går ut på. Vi bor i sentrum av en by, og mannen min er mye. Mest i ukene, men gjerne i helgene. Han går på konserter for det meste, er en moderat drikker med få avtalte unntak (1-3 øl i løpet av en hel kveld), står opp med barna og tilbringer helgen sammen med familien uten å være trett eller fyllesyk. Det er en del av jobben hans å være oppdatert på musikk og kulturfronten.

Jeg går også mye ut med mine venner om kveldene, men oftere turer, teater osv. Er han amøbe, bruker mye penger på byturene og det går utover familielivet synes jeg det er for ofte å spolere annenhver helg.

Skrevet

Han nekter for at han er ute så ofte. Men jeg vet jo hvor ofte han er ute. Og når jeg nevner andre familer vil han ikke bli sammenlignet med dem. Vi planlegger aldri helgene om hva vi som familie skal finne på. Må se alt ann hele tida. Han sier aldri " i dag har jeg LYST til å være med dere". Eller denne helgen har jeg LYST til å dra på en tur sammen med dere". det han nesten hver helg sier. ÅÅÅ i dag har jeg LYST til å ut!!!!!...

Hva skal jeg gjøre? Jeg sier jeg orker ikke ha det sånn men han går ut allikevel. Har bare lyst til å dra min vei

Skrevet

Jeg er sånn at jeg kunne godt ta en pils eller et glass vin en kveld. Men da blir han sur. for det er ikke vits å sitte hjemme og drikke litt. Skal man ut skal man liksom ut! Å drikke seg full. Jeg var og mye ute før men vil nå heller bruke tida på familien. Han pleier ikke bli dårlig men han er ikke den samme for han blir så trøtt.

Skrevet

Jeg synes absolutt at det er lov til å gå ut selv om en har familie, men det er jo et problem og det virker kanskje litt ofte. Det høres jo ut som det er mer enn akkurat at han går ut som er problemet, mer at dere/du ikke føler deg prioritert.

Jeg tenker vel at å gå ut på byen med gutta 1-2 ganger i i mnd, i alle fall, må være greit. Og at du får et par kvelder for deg selv. Men det er vel måten det skjer på som er problemet.

Skrevet

det verste er at når jeg våknet i halv fem tida var han enda ikke kommet hjem. Ble bekymra og begynte å ringe litt rundt til de han var med. De sa han ikke ble så full og hadde reist alene. Ble bekymra og tok med meg dattera på 3 ut for å lete. Da hadde han lagt på et verksted han disponerer.. uten å gi beskjed til meg. Var enda full når jeg fant ham. Litt uansvarlig mener jeg.

Skrevet

aldri, med to barn på 4 og 2 år og en baby i magen, så blir det ikke tid til mye festing, + at vi er heller sånn at vi ber venner hjem til oss eller drar til venner og koser oss ( isammen ) Men han reiser e n del med jobben til utlandet og da får han nok dekket litt av behovene for å sitte på en bar tror jeg...;)

Skrevet

Min samboer er på fest e.l. max en gang i mnd, og jeg er som regel med selv om jeg er gravid. Er jo hyggelig å treffe felles venner selv om jeg ikke kan ta meg en drink sammen med dem. Det er ikke ofte han drar alene; det er i så fall på guttetur sammen med kompisene en gang eller to iløpet av vinteren. "Mitt" problem er at han har en del hobbyer han ønsker å dyrke, noe som lett kan gå ut over familietiden vår på ettermiddager/helg. Jeg må sette ned foten av og til, og be ham tenke over prioriteringene sine, og da blir det bedring... men han må påminnes i blant! ;o)

Her har festingen begrenset seg på en naturlig måte etter vi fikk barn, vi har aldri hatt noen store diskusjoner rundt temaet.

Vi har også et barn på snart 3 og en på vei.

Skrevet

sjeldent! Han hadde nok gått litt oftere om ikke jeg hadde pakket på han litt ansvar i helgenen :) selv jobber jeg 3.hver helg så da må han være hjemme, og jeg sier han gjerne kan gå ut å ta noen pils men at han ikke fåt sove ut hele formiddagen etter! Så da har han valget selv - kan gå ut og ta noen pils eller dra an helt ut og være ødelagt med en aktiv 1,5 åring dagen etter! Stort sett er vi hjemme begge to og slapper av og ser tv! Nå med en til på vei så blir d nok mindre en periode! Prøver å oppfordre han til å gjøre andre ting med kompisser som å dra å spille biljard eller se fotballkamp og ikke bli så sen! Da får han sosialtid + familietid!

vanskelig balanse dette dersom han fortsatt er av den feste typen! Har dere annenhver dag i helgen opp tidlig? Da kan du jo eks sette krav til han - du skal opp imorra og jeg skal sove lenge.. da tenker jeg d ikke går mange helger før han ser at d kan ta på ;)

Skrevet

Aldri... Men det er vel mest fordi han ikke har lyst, har "vokst litt fra det". Han er med på venninnejulebordet vårt (da har alle med partner) og kanskje en gang til ellers i året, men da må jeg be pent om at han skal være med. Jeg er ute med venninner sånn innimellom, og han syntes ikke det gjør noe. Han er gladelig hjemme med jenta vår i stedenfor å skaffe barnevakt og være med ut.

Skrevet

Sambo har begynt å gå ut hver fredag faktisk... Blir ikke særlig full og henger bare med noen kompiser,- men jeg blir litt satt ut innimellom av at han "må" ut.. Vi har bodd sammen i 9 år og han har aldri gått noe særlig ut,- det var slik før at jeg nesten kastet han ut til kompiser med ordre om å drikke seg litt full... Jeg elsker litt alenetid nemlig. Men nå når det er hver eneste fredag så blir det til tider litt mye. Han spør alltid først om det er greit da,- så jeg kan jo ikke klage. Men vil ikke være kjerringen som nekter han ut-turer liksom...

Stort sett er det ikke noe problem og helt greit...Men i går skulle jeg på konsert med en venninne...Dette var avklart på tirsdag allerede og han visste om det. Så glemte han det,og i går sier han at "sant det er greit at jeg går ut i dag, det er jo fredag....." Da svarte jeg jo at .- vel,jeg får avlyse konserten jeg da....... Og plutselig ordnet han barnevakt...

Begge gikk ut,- men jeg ble faktisk litt satt ut av at han ikke kunne være hjemme en fredag med lillemor... Jeg går kanskje ut en gang annenhver måned,max...Kanskje jeg er hormonell...

Jeg syns derimot at to å gå ut to helgedager i måneden,som din gjør,ikke er noe problem. Kanskje han må litt ut for å kose seg hjemme ellers? At han blir rastløs ellers? Men han kan godt takle det på en mer voksen måte... Mulig et kompromiss er på sin plass...At du blir mer åpen for at han går ut ( syns ikke 2 dager i mnd er for mye,jeg) men at han da lover å komme seg hjem hver gang slik at ikke du må uroe deg unødvendig etc... Samt at om han sover lenge dagen etter han har vært ute,så skal du få sove lenge på søndagen...Slik gjør vi det her og det funker veldig fint ;)

Skrevet

min mann er ute på byen ca 2-4 ganger i året... like mye som meg omtrent..

vi festa mye begge to før vi fikk barn.

har vært sammen i litt over 7 år og eldste vår er 5,5 år.

Skrevet

0 til 2 ganger i året i år har han ikke vert ute, tror han var en tur på pub quiz i fjor.

Skrevet

vi var vel ute annenhver helg før jeg fant ut at jeg var gravid, etter det har vi vært ute sammen noen ganger, men jeg syns ikke det er så gøy, så gidder ikke gå ut bare for å gå ut.

Han har vel vært på byen 4-5 ganger uten meg. Ikke mye og det er jeg vel egentlig glad for :) Sitter heller hjemme og koser oss alene eller med venner,

Prioriterer heller å gå på revyer og små konserter sammen, enn at han går ut så mye.

Gjest Sauen er poppeklar!
Skrevet

Det er så sjelden at jeg ikke kan huske sist... Tror det var en lønningspils med jobben i fjor en gang. Vi går som regel ut sammen, men siden vi har en på 21 mnd som vi trenger barnevakt til og jeg er høygravid blir det ganske begrenset, hehe... Vi var på fest sammen her for en måned eller to siden, men da ble mannen sjuk så vi reiste hjem igjen i 9-tiden, hehe...

Skrevet

Mannen min er engelsk og er vant til pubkulturen. Det betyr også at han gjerne går ut litt tidligere, rundt kl 20, og er hjemme rundt midnatt. Han går som regel ut en kveld i uka, men ikke nødvendigvis helgene, gjerne en torsdag.

Dette synes jeg er helt topp, han må få kose seg med venner.

Jeg går i stedet og besøker venninner, for jeg kom aldri helt "inn" igjen i alkoholdrikking etter at jenta vår ble født. Har ikke savnet å gå på byen, bare et glass vin en fin sommerdag.

Så personlig synes jeg ikke en gang annenhver uke er mye, men det kommer jo an på holdningene hans rundt det, og hvor sent han er ute han er/hvor mye han makter å delta i familielivet neste dag etc. Mannen min drikker seg ikke "dritings" og er helt normal dagen etter. Og da finner vi på noe som familie.

Den kvelden jeg er alene hjemme uten mann bare koser jeg meg med noe søppel tv eller gjør unna noe papirarbeid :-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...