Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 jeg slet veldig med bekkenløsning i første svangerskap, nå er jeg gravid igjen 4+2 og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å forebygge bekkenløsning i dette svangerskapet . eller er det garantert jeg får det siden jeg hadde det sist ?
flypapir Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Jeg slet veldig med bl i første svangerskap og da jeg ble gravid med nr.2 kjente jeg det i bekkenet før jeg fikk positiv test. Allikevel ble svangerskap nr.2 utrolig mye bedre! Noen av grunnen var; - Jeg visste hva jeg kunne gjøre og hva jeg ikke kunne gjøre og tok hensyn til bekkenet fra dag 1. . Gikk til fysioterapeut som hadde peiling på bl og trente med slynge. Dette hjalp meg veldig! - Mannen tok det aller meste av husarbeidet. Han visste også at jeg var nødt til å ta det veldig med ro dersom jeg skulle klare svangerskapet rimelig bra. Så ja, jeg vil nok tro at du vil kjenne det i bekkenet denne gangen og, men det MÅ ikke bli verre for hvert svangerskap. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Vet ikke noe om å forebygge, men vet at jeg hadde bekkenløsning i første svangerskap og ikke i andre:) Bekkenløsningen jeg slet med var litt mer enn bare å kjenne "noe" i symfysen. Jeg gjorde ingenting for å forebygge og mitt liv var ganske så likt ang trening og kosthold osv i begge svangerskapene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå