Heaven har født::) Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 hvilken grøt brukte/bruker dere fra 6 måneder? Nestle sin er det jo tørrmelk i....
Zupermam Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Det er tørrmelk i alle grøter unntatt Holle-grøter fra helsekostbutikkene, og i Nestles Sinlac- grøt. Den fåes på de fleste matvarebutikkene, burgunder eske. Den er uten melkeprodukter, og er beriket med jern. vi bruker den, og så får han havregrøt innimellom så det ikke blir så ensformig:)
Heaven har født::) Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2009 Oki, tusen takk. Da får vi kjøpe den. Takk for svar:)
~sjiraff~ Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Det finnes en melkefri på matbutikkene. Sinlac heter den. Men unngå den om du kan, den er så proppet med sukker at jeg ble kvalm av en skje... ( Helsekost har flere typer. De er drøye i bruk også så blir billigere enn nestle og hipp.
Ranveig R Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Jenta vår har aldri likt babygraut (og vi begynte ikkje med melkefri diett før 17 mnd), men Holle sine grautar er utan melk, du kan ev. lage dei til med 50/50 vatn og f.eks. havremelk (billegast hos Ica). Nestlé sin Sinlac er og utan melk, men den er det ein heil del sukker i. Den einaste grauten jenta vår likar er heimelaga havregraut (havregryn, litt (havre)melk, litt vatn, og så f.eks. rosiner/linfrø/tørka aprikos i småbitar, knust kavring osv, alt etter som kva eg har. Kokar i 5 min)
OsloMor Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jeg brukte ris- og maisgrøten til Nestle, også blandet jeg 50/50 med fullkornsgrøt med eple og banan også fra Nestle (fra 8 mnd), og melkefri. Småfolk hadde jo noen kjempefine,en med gulrot og en uten, men de var det jo ingen andre enn jeg som kjøpte dengangen.
Lykkekløver Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Vi brukte Holle sin grøt, de har flere typer. Halvblandet den med Nutramigen og vann.
OsloMor Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 Hensikten med å bruke Nestles sine grøter fremfor helsekosten sine, er jo at de er beriket, og det er særlig viktig for små allergikere. Man kan faktisk bare kjøpe mel i dagligvarebutikken til en brøkdel av prisen det er på helsekosten og koke grøt på det, akkurat samme næringsinnhold.
Soloho Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Litt tungvindt å drive å koke grøt overalt synes jeg...spesielt når lillingen trenger egen kasserolle som det alrdi har vært melk i. På cafe, hjemme hos andre osv. Han er vannvittig allergisk mot melk og må ha egen kasserolle og egne glass/ kopper. Kjøper også Holle sine grøter og blander med nutramigen. Lillingen får jerntilskudd morgen og kveld så jeg trenger ikke tenke på jerninnhold. Den Sinlacgrøten synes jeg var pyton. Skikkelig søt. Det lukta til og med Sinlac av bæsjen. hehe. Holle har ganske mange ulike grøter. Har funnet en helsekost som har hele sortementet:)
Heaven har født::) Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. mai 2009 Tusen takk for svar alle sammen. Vi får prøve ut litt:)
Zupermam Skrevet 29. mai 2009 #11 Skrevet 29. mai 2009 men hvor finner du den grøten med eple og banan fra Nestle? jeg brukte den masse til storebror, men denne gangen har jeg ikke funnet den i det hele tatt... Hollegrøtene er sikkert bedre enn sinlac med tanke på sukker, men de likte han ikke i det hele tatt, de smakte jo ingenting:) Variasjon er sikkert det beste:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå