Gå til innhold

Sjokolade med alkohol..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise det? Eller er det helt fy fy i forhold til graviditet?

Tenker da på konjakk kuler og baileys truffles etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er sikkert ikke jeg den rette til å svare, siden jeg selv ikke rører alkohol i noen former noen gang i livet.

Men alkoholINNHOLDET i typisk norsksolgt sjokolade er slik at 100 g sjokolade (blir jo etpar kuler det) gir maksimum samme alkoholmengde som knapt 0,4 l pils (er den sterkere, skal den faktisk selges via Vinmonopolet!), vanligvis ligger alkoholmengden slik at den tilsvarer alkoholen i mellom 0,25 og 0,3 l pils. Sjokolade kjøpt i utlandet kan ha større alkoholinnhold (og har det i en god del tilfeller, også samme merket, tax-free er selvsagt "utlandet")

Min vurdering er (selvsagt, vil du kanskje si) at man skal være HELT edru når man går med barn. Men nå har du fått en "målemulighet", og så får du selv gjøre deg dine vurderinger

Skrevet

det finnes jo såååå mange andre sjokolader man kan velge, at det burde vel ikke være noe problem å kutte ut de med alkohol.

Skrevet

Det er så lite at du vil ikke en gang blåse promille, så tviler på at er skadelig på noen som helst måte. Men alt med måte uansett. Og vil du være på den sikre siden er det jo best å la være. Men en bit eller 5 tror jeg ikke vil skade fosteret på noen som helst måte. Det sies jo også et glass vin iløpet av svangerskapet heller ikke er spesielt skadelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...