2 små og en undulat Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har merket meg at alkoholvaner er et gjennomgående tema her på forumet. Det virker som om damer ikke er så "strenge" på hvor mye far drikker i forkant (eller rett før) termin. Jeg snakker ikke om alle, men noen. I andre diskusjoner på hvor mye mor drikker når barnet er ute, virker det igjen som om mor sjelden og aldri drikker alkohol. Amming gjør vel sitt, men det går jo an å gi MME for en kveld/natt? Personlig gleder jeg meg til å ta noen glass rødvin når lillegutt er født (ikke med en gang da selvsagt, man må jo hente seg inn igjen etter fødselen), men jeg føler at jeg burde ha dårlig samvittighet fordi jeg tenker slik... Er det forskjell på mor og far slik sett?
Miss Misantrop Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Er for trøtt til å bidra til debatten, men vil skyte inn et ps. Det er nemlig ikke altid det er så lett å gå mellom bryst og flaske. Tenkte som deg at det var BARE å gi litt mme fra tid til annen eller å pumpe. Gutten min ble lat ved brystet av å drikke av flaske, så derfor kunne ikke jeg gjøre slik du beskriver og jeg har venninner som ikke klarer å pumpe. Når man tar dette med i beregningen vil jeg si at det er forskjell på mor og far det først leveåret til barnet (jeg vil også si resten av livet, men det er en annen debatt).
Gjest Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Nå drikker vi svært lite både mannen min eg jeg, men det var ikke sånn når vi fikk vår første, da var det en selvfølge at mannen min gikk ut når han ville, og om jeg skulle ut en tur ble det bare masse telefoner og spetakkel, for ungen grein, eller ville ikke roe seg med flasken. Nå er mannen min blitt litt bedre oppdratt etter noen år med meg hehe.. -Og jeg kommer til å pumpe meg å gå ut akkurat som han. Men det blir jo ikke ordentlig festing, den tiden er forbi, mer en rolig bytur med venninder, eller god mat og god drikke i besøk. Og jeg kommer ikke til å ha fnugg av dårlig samvittighet for det denne gangen. Har nok noe å gjøre med at vi begge er mer voksne nå etter å haa vært foreldre og etablerte i 6 år.
skorpionfruen Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Jeg elsker rødvin og storgleder med til å få lov å ta et glass igjen. Mmmm, og jeg har ingen problem med å ta ett glass mens jeg ammer så lenge jeg planlegger det litt. Du skal ikke ha dårlig samvittighet, vi kan glede oss sammen Alt med måte sider nå jeg!
Gjest Antarctica Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Du skal drikke ganske mye før det faktisk gir særlig utslag i melken. 0,5 promille i blodet vil si 0,5 promille i melken, det! Så det blir vel omtrent som en spiseskje kefir til småen....
Amalie82 Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Vi er bedt på to fester i august, og hvis babyen er født til termin er h*n halvannen mnd ca da. Vil prøve å reise på i hvertfall en av de, hvis babyen tar flaske og hvis jeg orker....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå