Gå til innhold

Noen som har goood peiling på katter her inne???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to voksne katter... Den ene fikk unger for en uke siden... Den andre for to dager siden... Men etter at sistemann fikk sine barn, har hun tatt over de andre ungene og... Så ho som fikk sist ligger og pupper 9 stykker... Den andre stakkar sitter på siden og ser på.

noen som har peil på hva jeg skal gjøre?? Har alltid hatt katt, men aldri opplevd dette før... den som ikke får puppe ungene sine selv, må vel få melkespreng... Og får alle ni ungene nok mat og stell???

blir helt frustert av dette.. Prøver å legge de to mødrene med hver sine unger i hver sin kurv.. men de blir flyttet på etter 5 minutter...

Alle ungene vokser jo.. så ser ikke ut som det er noe problem egentlig... Men tenker litt på den ene mora som sikkert savner sine 5 små.. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke sikker på om ho savner dem eller ikke..men 9 unger på ei katt skal nok gå bra sikkert...men uansett.så en dokumentar en gang om villkatter.der var det mora og dattra fikk kull samtidig...men dattra fikk ikke til å passe på ungene like bra..så mora tok over..og det gikk bra

Skrevet

De fleste katter vil ha problemer med å produsere nok melk til ni kattunger - du bør veie hver enkelt kattunge daglig for å se at alle legger på seg (i utgangspunktet bør alle legge på seg minst +/- 10 g daglig).

Har du mulighet til å skille de to mødrene helt fra hverandre? I ulike rom, slik at mamma nr 2 ikke får sjansen til å "stjele" ungene til mamma nr 1?

Det er slett ikke uvanlig at to hunnkatter som kjenner hverandre deler på morsansvaret, men det beste er hvis de venter litt lenger enn to dager med dette... Særlig hvis bare en av dem dier ungene!

Skrevet

Enig med meg80... prøv å skille dem ordentlig, hvert sitt rom:)

Skrevet

Vi hadde to katter som også fikk unger veldig tett. De byttet på unger hele tiden, og var som en stor familie.. Kattungene fikk da melk fra begge, og la godt på seg så vi gjorde ikke noe med det.

Tror nok jeg ville prøvd å skille dem hvis den ene "stjeler" alle ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...