Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Ja...altså min kjære lille datter har akkurat hatt brannkopper. (Noe som verken så ut eller oppførte seg slik, og som forsvant iløpet av 2-3 dager). Vi visste ikke hva dette var, annet enn at det var noe. Nå har min kjære fått det, og har vært hos legen og da fått diagnosen. Også...problemet... Jeg er lærer og elevene mine har muntlig eksamen om 1 1/2 uke. Jeg kan virkelig ikke bli syk nå, men har lest endel og ser at inkubasjonstid er fra 4-10 dager. Jeg kan jo allerede være smittet, men... jeg lurer på hvorfor jeg ikke har fått det allerede når jeg har vært så nærmere min datter og utslettet. Kan jeg være imun? En annen ting...er det i det hele tatt vits i at jeg prøver å la være å bli smittet når samboeren min allerede har hatt det i to dager før han gikk til legen. De sier jo at dette er fryktelig smittsomt. Er det noen som har hatt familie som har hatt det, men ikke blitt smittet selv. Altså før dere har tatt forholdsregler....
Lykkelig g~g~j Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 jeg og lillebror hadde d for noen år tilbake da vi bodde hjemme! Mamma og pappa fikk d ikke selv om! Viktig med god hygiene,ikke kom i kontakt med sår eller vesken (bruk hansker) og sprit hendene ofte med antibaktriell! krysser fingre for deg. Da vi hadde d forresten så var hverken jeg eller lillebror syk-syk.. bare måtte sykemeldes da jeg jobbet med mat!
Sjefsmegga Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Brankopper smitter ved direkte kontakt med disse sårene. Pass på håndhygienen, vask hendene i helst et minutt, unngå direkte kontakt. Pass på at du ikke tar på dem direkte, ved eventuelt innsmøring med salver, bruk engangshansker. Anbefaler at dere bruker Antibac ( apotetek) i denne tida for å desinfisere hendene.
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2009 Tusen takk begge to. Det høres iallefall ut som det kanskje er håp da?!
prekæs Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jenta mi har hatt dette. Vi voksne har ikke blitt smittet og heller ikke søsken. Jenta mi hadde en veldig atopisk hudtype og har inntrykk av at "kløhud" er lettere motagelig for brannkopper. Vi har heller ikke vært spesielt nøye på å ungå smitte. Det har vært både "armkrokkos" og klemmer uten at vi har blitt smittet, som sagt.
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2009 tusen tusen takk:) Nå ble jeg glad. Da ser det ut som om det virkelig er håp for meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå