Gå til innhold

Ang. hårfarge. En gang blond, alltid blond?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at de som er født med mørkt hår, men så blir blonde første 1-2 leveårene, alltid vil bli mørke(re) igjen når de blir eldre. Mens de som er født blonde, alltid vil være blonde, de vil andre bli mørke, selv om de kan gå fra f.eks lys blond til mørk blond.

Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...de vil aldri bli mørke... skulle det stå

Skrevet

vet ikke om det er vitenskaplig bevist, men som frisør har jeg den erfaringen:-)

Skrevet

Nix,ikke for mannen min hvertfall... Han er født med lyste krøller, i puberteten fikk han stritt hår (fremdeles lyst). Nå i voksen alder har han mørke krøller...:)

Skrevet

Hei:o)

Den eldste sønnen min ble født med noen fjoner lyst hår og i dag har han ganske så mørkt hår, han mellomste født blond og er blond ennå og han yngste ble født med ravnsvart hår og er mørk blond i dag:o) Så dette er det ingen fasit på;o)

Disse gutta er i dag 10, 14 og 16 år:o)

Skrevet

No vart eg litt svimmel av å lese her, he he.

Men det stemmer ikkje i min familie.

Søstra mi er født med mørkebrunt hår, ho vart blond og forblei blond

Bror min er født blond og er no nesten brun, eller mørk mørk mørk blond. Veit ikkje heilt kva det heiter.

Eg vart født uten hår, men har hår no. ;-)

Søstra mi var ganske søt med det håret sitt, ho hadde mykje mørkt hår som lita, og det falt aldri av. Så når det blonde voks ut så hadde det mørkebrune tupper.

Skrevet

Vår gutt på 2 er født blond. Jeg og pappan er mørke. Pappan ble født blond og var blond til han var mellom 3-5 år... Så vi regner med at lillebror også blir mørk etterhvert. Det er ingen naturlige blonde på hverken min eller sambos familie =))))

Skrevet

Jeg hadde ravnsvart hår da jeg ble født, ble platinablond og er mørkeblond i dag. Lillesøster 1 ble født med mørkt, har mørkt. Lillesøster 2 og 4 ble født blonde, er blonde i dag. Lillesøster 3 ble født med mørkt hår, ble blond og er fortsatt blond (ikke heeelt lys, men kvalifiserer absolutt til å være blond ja). Lillebror ble født mørk, ble platinablond, og er mørkeblond i dag.

Kanskje det er noe i det?

Skrevet

Ok, så da er det nok litt tilfeldig da, selv om det stemmer for mange :-)

Bare lurte litt siden vi ha en som ble født blond selv, om han alltid ville være blond da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...