Gå til innhold

Dere med brunøyde barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved hvilken alder fikk barnet brune øyne?

Var de knallblå når barnet var nyfødt? eller kunne man da se at de var grumse-blå og at de ville bli brune`?

Vi har 50 % sjanse for brune øyne på vesla, og er spent på om de blir blå eller brune med tiden.

nydelig er hun uansett :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Født med store brune glugger:o)

Skrevet

Storebror har brun-grønne øyne. Han ble født med blå, men de var ikke sånn klarblå, så jeg hadde hele tiden mistanke om at de skulle bli brune/grønne. Han var vel rundt ett/ett og et halvt år når de hadde fått sin endelige farge.

Lillebror er fortsatt bare 4 mnd og har mye lysere øyne enn storebror, men jeg tror ikke de kommer tilå bli helt blå heller. Regner med at de kanskje blir blå-grå-grønne som pappans. Mine er brun-grønne:)

Skrevet

Vi har også 50%sjangs for at ungene skal få brune øyne.

Førstemann her ble født med mørkebrune øyne, mens andremann ble født med blå-grå øyne. Han er nå 10mnd og har brune. Har gtt gradvis over.

Skrevet

Veslefrøkna mi hadde blå øyne til hun var rundt 8 - 9 mnd, da begynte de gradvis å bli brune. Nå er hun 2 år og har nydelige brune øyne. I tillegg har hun messingfarget hår og gyllen hud :)

Skrevet

Så rart...trodde det var sjelden at barn ble født med brune øyne...

Skrevet

hun hadde vel gjerne blå brune...har jeg iallefall skrevet i VÅR BABY boka så jeg nå hehe

Skrevet

Her har jeg blå og samboer brune. Gutten hadde knall blå øyne frem til 6 mnds alderen, var mange som trodde han kom til å få blå, men da begynte dem å endre seg, og han har i dag i en alder av 2 år mørke brune.

Skrevet

Gutten vår ble født med store brune øyne!

Var veldig spent når vi fikk jenta vår om hun også fikk brune, men hennes er spettete i grønt/brunt/blått.

Nydelige øyne på begge to. :-)

Skrevet

Gutten vår ble født med knallblå øyne. Rundt 9 mndrs alder begynte de å bli mørkere, og nå har han helt brune øyne. 19 mndr nå.

Skrevet

Datteren vår er født med knall blå øyne, og disse hadde hun fram til hun var et år. Deretter begynte de å forandre seg og nå er de helt brune. 18 mnd.

Skrevet

datteren vår var født med knall blå øyne, ennå pappaen er fra vietnam og har nesten svarte. så ved 6 mnd begynnte de faktisk å bli lilla, men nå er de mørke brune:)

Skrevet

Veslejenta ble født med helt blå øyne, når de ble brune husker jeg ikke helt. Men det begynte ganske tidlig og gikk gradvis.

Nå snart 10 mnd etter fødselen har hun knall brune.

Skrevet

Minstemann her ble født med mørke brune øyne og har det fortsatt, han er 6 mnd. Eldste (2 i juli) ble født med blå og de er fortsatt blå.

Jeg har klar blå øyne og pappaen har grønne. Ingen i slekta som har brune øyne så blir spennede å se øyenfargen på minstemann etterhvert:o)

Skrevet

Hun var født med mørkeblå øyne. Fikk etterhvert mørkebrune, og nå er de lysere med gulspetter. Nydelige øyne=)

Skrevet

Ingen av mine er født med blå øyne.Eldste hadde brune øyne fra dag en...minstemann hadde grå/brune.Eldste har veldig mørkebrune øyne og mini har brune med litt grønt i.

Både jeg og mannen har brune øyne.

Skrevet

Født med mørkeblå øyne, var 3 år da de ble ordentlig brune, før det var det litt grønt i de.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Frøkna mi hadde mørke blå øyne da hun ble født,men siden begge foreldrene hennes har brune øyne var det ingen tvil.Nå har hun nydelige mørke brune øyne.

Brune øyen er visst dominante har jeg hørt,men det kan jo bli enten det ene eller det andre likevel.Det ser jeg på brødrene mine som har blå øyne og min søster som har brune.

Skrevet

min kar har hatt mørke brune helt siden fødselen.

Skrevet

Mine gutter er født med mørke, brune øyne. Legen som såg på gutta på sykehuset, før jeg kom inn, lurte på om moren trengte tolk:)

Skrevet

Begge mine var født med mørke-mørkeblå øyne. Eldste sine ble gråblå.

Yngste har brune. Øynene hans begynte å skifte ved 2 ukers alder og ved 6 uker var de brune. Husker legen kommenterte det på 6 ukers kontrollen =)

Skrevet

Øynene til minsten har vært mørke helt siden han ble født, ingen spesiell farge men mørke liksom.

Fra han var ca 6 mnd har han hatt nøttebrune øyner, selv om verken jeg eller faren har brune. Jeg har blå og faren grønne:)

Skrevet

Victor hadde MØRKE blå, etter noen måneder var d grønnbrune men så ble de bare brunere og brunere, da han var rundt 6 mnd var de helt brune. Adelina sine var nesten sorte ved fødsel, ble grønne med litt brunt i og nå som hun er ett år begynner dem å bli brunere. Hun vi nok få mye lysere brunfarge, kanskje med litt grønt i:)

Skrevet

Karsten er født med et brunt og et blått, begge ble brune når han var ca 1 1/2 år.. Det som var blått, har en litt lysere brun farge enn det brune..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...