Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Har før jeg fødte (for 1,5 år siden) alltid hatt regelmessig mens hver 4.uke. Etter fødselen har jeg fått mensen ca. sånn hver 5.uke. Så plutselig i det siste har jeg hatt mensen med kun ca. 2 ukers mellomrom.. Hva skjer? Noen som har peiling på hvorfor det skjer, og om det er "farlig"? Tenkte kanskje jeg bør få en time hos gynekolog. Har ikke hatt noen gyn.undersøkelse etter fødselen heller. Men legen min er en mann, som ikke er særlig flink.. Men vil ikke bytte fastlege, for han er kun vikar og ordinær lege kommer tilbake snart.Men kan jeg feks ringe legekontoret og be om en kvinnelig lege for kun den undersøkelsen? Og hvis jeg skal ha time hos en gynekolog, hvordan funker det? Må jeg få henvisning av fastlegen, eller kan jeg bestille time direkte?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Du må helst bestille gjennom fastlegen hvis du ikke vil betale masse penger på privat klinikk. Det er lurt med en GU etter fødsel så vil anbefale deg å ta kontakt med fastlegen. Når du får henvisning kan du be om å bli henvist til en kvinnelig gynekolog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå