Rose-72 Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har fått spørsmål fra nabojenta på 12 år om hun kan være trillepike for lillejenta mi som nå er 3 mnd. Nabojenta er en ansvarsfull og grei jente som jeg absolutt kan stole på. Vi bor på en barnevennlig og trygg plass så jeg føler meg konfortabel med at hun kan passe henne en liten time daglig nå i begynnelsen. Men, når er det egentlig "vanlig" å begynne med trillepike? Og ikke minst hvor mye betaler en dem nå til dags? Ønsker erfaringer og råd fra dere andre flotte og gode mødre der ute :-)
beibiboom Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har hatt søsteren min på 12 år (fyller 13 nå i juni) som trillepike helt siden snuppa var 3 mnd. Da gikk hun bare korte turer, slik at jeg fikk hvilt meg litt. Mens nå når hun straks er 2 år blir hun passet fast hver onsdag fra ca.kl16- 19. For dette får hun 250 kr måneden. Dette har vi holdt på med et års tid, og det fungerer utmerket. Tanten er fornøyd med lønna, samtidig som hun storkoser seg med lillemor.
*Bo*og*Junior* Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Kan du ikke ta en prat me foreldrene hennes, å høre hvor mye hun er vant til å få i lommepenger og slikt? Det kan bli enklere for deg å finne en bra lønn, når du vet hvor mye jenta er vant til å få for forskjellige gjøremål. Da slipper du å over/under-betale henne.
eggstokk Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har trillepike til jenta på 15 mnd. Hun er 13 år og triller nå litt sporadisk. 1-2 ganger i uka, 1-2,5 timer pr. gang. Jeg gir henne 25 kr. timen. Pleier ofte å runde oppover, så jeg tror hun får godt betalt. Husker vi diskuterte dette i starten, og da jeg sa hva jeg tenkte så ble hun positivt overrasket. Tror ikke venninnen hennes fikk så mye for å trille. Kanskje er jeg litt raus......men det er absolutt verdt det. Er godt å få fri en time eller to innimellom.
lillevennen0709 Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Så flott at noen tok opp dette! Har lurt på dette selv, selv om det ikke blir aktuelt på en stund enda... Har termin i juli :-) Jeg lurer i tillegg på dersom man skal ha en jente på ca 14 år til evt. å sitte barnevakt en kveld, la oss si 3-4 timer. Hva er det da vanlig å betale? Betaler man per time eller "en passende sum"? Og hvor mye er evt. det? Blir takknemlig for svar/forslag til dette!
eggstokk Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 For vår del så betaler vi ca 50 kr. pr time for kveldsarbeid. :-)
Rose-72 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2009 Hun har passet henne to ganger og jeg betalte henne da 30 kr timen, men ikke sikker på om dette var for lite eller for mye..Er visst helt grønn akkurat her... Snakket med en annen nabo og hun betalte 25 kr timen så jeg tror jeg legger meg på det jeg også. Trillejenta var iallefall strålende førnøyd med det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå