Gå til innhold

Frossen lapskausblanding - usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De selger jo sånne poser med frosne grønnsaker til lapskaus... Men er det omtrent like sunt som om man kutter opp grønnsakene selv? Det er jo veldig mye enklere, og billigere også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frosne grønnsaker har ofte mer vitaminer enn ferske, iom at de blir frosset med en gang, mens de ferske blir liggende i butikken over lengre tid

Skrevet

Det høres jo veldig bra ut da! Jeg regner med det ikke er noe annet enn grønnsaker i de blandingene? Er vel ikke noe tilsetningsstoffer i dem... Det tar så sinnsykt lang tid å kutte opp grønnsaker, så jeg pleier å bruke sånne pakker, ha oppi litt ekstra grønnsaker, kjøtt og kraft...

Skrevet

ferske, nye grønnsaker smaker jo fantastisk godt! det er vedt de 10 min det tar å kutte opp. Kjøp deg en god kniv, så går det fort! frossne grønnsaker syns jeg smaker forferdelig og ingenting...kanskje de inneholder ok m næring, men uansett. Frister ikke meg. Men en gang imellom hadde jo gått an da.

Og det kan veldig godt være de er tilsatt div før de fryses...kanskje står det på pakken?

Er du bekymret for det ville jeg valgt økologiske grønnsaker, som er uten sprøytemidler, kunstgjødsel og ikke bestrålt (som mye mat blir, også frukt og grønnaker og ris; det dreper jo all næring, men gjør at det holder seg lenger9

Skrevet

DERSOM frossen lapskausblanding ikke inneholder annet enn grønnsaker (sjekk varefortegnelsen bak på pakken NØYE, inneholder den noe som helst du er i tvil om, styr unna....), er den å foretrekke framfor tvilsomme grønnsaker (som har reist langt, f eks fra Danmark, Tyskland, Holland...) av samme type. Men dårligere enn HELT FERSKE grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...