Gå til innhold

De rike bør ikke betale skatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke de rike som belaster samfunnet og...

– begår hærverk, blant annet knuser vinduer og tagger ned husvegger,

– forsøpler gater og forurenser grønne områder,

– råkjører med bil og setter andres liv og helse i fare,

– stjeler i butikker, raner eldre og bryter seg inn hos folk,

– truer, banker og voldtar andre mennesker,

– belaster ordensmakten og domstolene, og fyller opp fengslene.

Jeg er sååå enig med Andreas Rosenknop som tok opp dette temaet!

Samfunnets byller burde betale for sin egen jævelskap!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Sorry, men dette var et av de mer patetiske forsøkene på å provosere jeg har sett her inne på lenge, men takk for latteren :-)

Skrevet

Hehe, tror du virkelig at det ikke finnes rike kriminelle?

Skrevet

Men kanskje de

-blir syke og trenger hjelp av leger, sykepleiere

-får barn som bruker den offentlige skolen

-bruker de norske veiene

-blir eldre, og trenger pleie

-benytter seg av velferdsgodene

Skrevet

De sosiale "taperne" er de som ofte blir kriminelle, så hva med å hindre det i stedet?

Forebygging er tingen, og der hvor de rike blir rikere, viser det seg jo at kriminaliteten blir høyere... så... ingen logikk i innlegget til HI.

Skrevet

Har du ikke hørt om hvitsnippforbrytere?

Og jeg er sikker på at også rike damer føder barn, og at rike folk generelt ligger på sykehus. Kanskje de vil motta pensjon fra staten når de blir så gamle? De har jo rett på det.

Kanskje de også blir uføre.

Og så en ting til; det er ikke den gjengse mann i gata som driver med det du punkter opp her; det er pøbler.

Så da står vi igjen med at pøblene er de som skal betale skatt, slik at alle vi andre har et velferdssamfunn. Jaja, kan bli litt fattigslig velferdssamfunn, det da. Ikke mye til inntekt blant den gruppen der, så da blir det ikke mye skatteinntekter, heller.

Skrevet

Skal si du er en smart samfunnsviter...

Fikk iallefall en god latter av deg :=)

Skrevet

er ikke rik, men jeg gjøre heller ikke disse tingene, så da burde ikke jeg heller betale skatt???

Men de rike får jo goder av skattepengene de også... opera og sånn der dritt som ikke jeg bryr meg om...

Vil heller at mine skattepenger skal dekke helse og skole, som er viktigere enn å høre på en feit dame gaule i vei!

Skrevet

Jeg gjør ingen av disse tingene, så da vil ikke jeg heller betale skatt. Jeg tror du finner like mange idioter blant rike som hos andre. Regner med at du er "rik" selv når du er enig i disse påstandene, og det gjør meg sjeleglad for at jeg er rik på alt annet enn penger.

Skrevet

"– råkjører med bil og setter andres liv og helse i fare,"

Direkte fattig kan man ikke påstå at han var han som crashet i det treet ved kongsgården i fjor og tok to ungjenter med i døden...

Skrevet

d er de rike som bør betale skatt og ikke de som ikke har noe nesten da...de rike har nok å betale med.

Skrevet

Tydelig at HI her ikke stod fremst i køen..

"Hvorfor skal vi ha et samfunn??".. ler fortsatt jeg!!

Hva tror du skjer med de rike som har bedrifter som går konkurs? Hvis du har fulgt litt med i media, så bor de i telt i USA, men her har vi heldigvis et velferdsamfunn som tar vare på de og alle andre som trenger det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...