Gå til innhold

Hjelp meg, hva trenger jeg av kluter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes jo kluter i alle størrelser og stoffer!!! Gasskluter, frottekluter, flanellkluter osv osv.. Noen er store og noen er små.. Hva er det egentlig de skal brukes til alle disse?? Føler meg helt teit innimellom.. er førstegangs, så jeg tar gjerne imot råd!! :)

Har tenkt på de litt store flanellsklutene til gulpekluter, men det er sikkert kjekt å ha noen små å legge under hodet i vogna også..

Men disse frotte og gassklutene som er små, er det vaskekluter det er beregnet til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en 5-6 halvstore flanellskluter som jeg bruker under hode på babyen om natten i tilfelle gulp ol. Så har vi sikkert 70 gasskluter (skal kjøpe noen til) som vi bruker til vask/stell av babyen/barna, men vi har en del barn etterhvert da, og trenger flere kluter enn til bare en ;-) Disse skyller vi av og putter i en pose etter bruk, og sånn ca en gang i uken setter vi på vask på 90 grader med disse, da blir de helt rene :-) Kan ikke utstå våtservietter, og man bør jo heller ikke bruke sånne til daglig stell, så da er gassklutene kjempedeilige, myke og deilige!

Skrevet

Hvor kjøper du disse klutene Alva?

Skrevet

Vi hadde gulpebaby så meget fornøyd med flanellsbleiene jeg kjøpte og klippet opp i litt mindre kluter. Fåes på Spar kjøp!

Ellers har jeg vært veldig fornøyd med noen vanlige myke kluter med gul kant (fra samme sted, spar kjøp) til stelling!

Litt mindre fornøyd med de baby-klutene fra IKEA- de er litt for harde å vaske med.

Også litt mindre fornøyd med de baby-klutene fra PRINCESS - da de er for små.

Skrevet

SparKjøp sine liker jeg best, men tror de har flere steder også, f.eks Princess

Skrevet

Du trenger 3 rose frottekluter, 5 store gasskluter, 8 middels store flanellkluter med grønn (!) kant, 3 engangskluter, samt 11 frottekluter med barnemotiver (som f.eks. Ole Brum). Husk å bytt ut allt med nye kluter hver 3.mnd. Bortsett fra de med grønn kant da. Men det sier seg jo i grunnen selv. Lykke til! ; )

Skrevet

Hva er dette slags svar da?? Det må da være lov å spørre om noe uten at folk trenger å være spydige! Det finnes jo faktisk noen som faktisk bruker dette forumet til å diskutere seriøse ting!!

Skjønner godt at hun føler seg usikker når hun er førstegangs i en jungel av utstyr.

Skrevet

Litt hårsår...? Var bare ment som humor....; )

Skrevet

Jeg hadde kjøpt 12 flanellsbleier, som de heter, de store klutene. Måtte supplere til 20 da det viste seg at vi hadde en gulpe-gutt.

Av de små gasklutene kjøpte jeg 200, så slipper jeg å vaske så ofte.

På sparkjop.no er disse veldig billige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...