Gå til innhold

prøver her også - ang ammeproblemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en datter på snart 2 uker, og er førstegangsfødende. Hun har slitt med å få tak i puppen fra dag 1, og hvert måltid er en liten "kamp" i noen minutter/kvarter frem til hun endelig får tak. Da suger hun villig og ivrig og alt blir bra. Men det er vondt å se på henne mens hun "kjemper" og kaver og fekter med armer og til slutt skriker vilt av frustrasjon over å ikke få tak. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne, og er dette normalt å slite med i så lang tid? Pleier det å gå over? Noen ganger tenker jeg at jeg ikke orker å amme henne mer, og heller begynne med flaske.. Men jeg skal ikke gi opp ennå.. Håper bare noen har noen råd...

Jeg prøver å komme henne i forkjøpet slik at hun ikke er kjempesulten før vi begynner, hun er bare på det stadiet hvor hun smatter litt og tar seg litt til munnen iblant og virker fornøyd. Men med en gang vi begynner å prøve å ta puppen blir hun helt vill. Ofte føler jeg at vi ikke får en "sjanse" til å prøve før hun går i fistel..

Det andre problemet er at hun innimellom sovner nesten med en gang hun har fått tak, altså etter ca 1-2 minutter med intens suging. Da mister hun jo taket igjen, og det er på'n igjen med ny kamp.

Er det noen som ser noe jeg kan gjøre annerledes utfra det jeg beskriver her? Jeg har masse melk, så det er ikke det det står på. Jeg håndmelker meg bestandig litt først, slik at jeg ikke er sprengt.

Håper på svar, og kanskje noen har erfaring med at dette går over... Trenger litt oppmuntring, merker jeg:)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår var akkuratt slik! Han hadde liten munn og mammas pupp var stor å gape over, men det ble sakte men sikkert bedre. Da han var 5-6 uker var det ikke noe særlig problem lengre, så hold ut! Ellers er det jo kjempefint at du håndmelker litt først, for ellers er det jo veldig vanskelig.

Det eneste jeg kommer på er å prøve å gi brystet enda tidligere, for kanskje hun bare ikke er så flink til å vise at hun er sulten og derfor er veldig sulten når hun endelig sier ifra? Jeg måtte begynne å tilby brystet allerede når småen begynte å virre med hodet (altså før smattestadiet).

Skrevet

Jeg måtte bruke brystskjoldt med førstemann for hun fikk ikke skikkelig tak. Da gikk det helt greit. Går sikkert bedre etterhvert som hun blir større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...