Gå til innhold

Hvis dere har ekstra penger til overs en mnd, hva bruker dere det til da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparing? Shopping? Hva shopper dere osv?

Jeg er veeeldig dårlig på å spare, og eeeeelsker å shoppe. Da går det mye i klær til meg selv, til ungene, kosmetikk ,parfymer, hårprodukter og fine ting til huset. Kjøper også inn mye ekstra god mat:)

Må si jeg er glad jeg har en mann som sparer for oss, heheh...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel sparing, betaler ned ekstra på lån osv. Innimellom går det til ting vi ellers ikke tar oss råd til. Sparer egentlig alt som spares kan for tiden, ønsker å betale ned lån så fort som mulig.

Skrevet

Vi ser aldri på om vi har "penger til overs en mnd". Vi har lakt oss opp en god buffer slik at det ikke betyr noe om vi får inn litt mer eller mindre en mnd, eller et år for den del. Vi gjør ikke noe spessielt om vi får inn noe ekstra og kjøper stort sett det vi trenger, men shopping for morroskyld driver vi sjeldent med. Som regel går vi på loppemaked for å se etter "kupp" om vi skulle få lyst til det.

Skrevet

HÆ?????

overs???

AAAldri hørt om :)

Skrevet

Jeg skraper aldri kontoen, så det står vel en ca 10.000,- der hele tiden, de bruker jeg om det dukker opp noe uforutsett (at vaskemaskinen ryker f.eks). Så det er sjelden jeg tenker at jeg har "penger til overs" som du sier..

Men når de detter inn litt ekstra pga overtid, bonus e.l. setter jeg gjerne litt ekstra inn på flexilånet og sparer på den måten. Hender selvfølgelig også en unner seg noe ekstra som en egentlig ikke trenger, klær, sko e.l. når det er litt ekstra å gå på.

Skrevet

Betaler ned på lån. Den beste sparingen som finnes ;-)

Skrevet

Ser aldri etter om det er noe til overs egentlig. Kjøper det vi må, og litt det vi vil og resten blir stående. Så blir vel spart da :-) Noen mnd bruker vi mer enn det vi tjener, som nå som vi har betalt en større sum til arkitekt, andre mnd bruker vi mange, mange tusen mindre enn vi tjener og da blir de bare stående på konto. Tenker sjeldent over når lønnen kommer og sånt faktisk :-)

Skrevet

Har aldri hatt penger til overs, så jeg ikke peiling på hva jeg skulle gjort hvis jeg hadde det. Shoppet noe på nettet kanskje?? BSU?? ååh, jeg skal være lykkelig den måneden jeg har penger til overs.

Skrevet

Har alltid penger til overs, med mindre jeg har gjort noen store innkjøp som møbler el.l. Tanken at jeg har noe til overs som må brukes før neste lønn virker helt fjern for meg. Pengene står der og spiser ikke noe mat, det er en trygghet å vite at kontoen ikke er tom når neste lønn kommer.

Kjøper det jeg trenger og har lyst på, men går da ikke ut og bruker penger bare for å bruke.

Ser heller ikke på det som å "spare" fordi jeg ikke bruker opp hele lønnen den måneden.

Høres ut som du bør følge med på Luksusfellen på tv 3, hehe...

Skrevet

BSU eller anna sparing. Eller så kjøper eg noko ekstra godt (og litt dyrt) til middag, som kanskje finnbiff eller liknande ting. Namnam.

Men eg har jo alltid penger, så det kjem jo ann på kva som er tilovers. Om eg har 5000 etter at alt er betalt og all mat er innhandla, så kjøper eg meg gjerne noko ekstra. Sjøl om det er sjeldent det skjer.

Når skattepengene kjem så går dei til ferie og BSU.

Skrevet

Har alltid penger til overs. Hadde fått spasmer om jeg måtte leve fra mnd til mnd på de pengene jeg får inn. Har heller ikke som mål å bruke de opp før neste lønning. Det er ikke meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...