Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er førstegangsgravid og er 28 uker på vei, termin 24 august, var på ultralyd uke 26 og da sa jordmor han veide rundt 480gram og 19cm

, han er litt liten, jeg er litt bekymret fordi magen er ikke så stor heller.

men hun sa det var ingenting å bekymre seg over, at han legger på seg en del neste mnd men for sikkerhetskyld fkk jeg ultralyd i uka 30 for å se.

er det flere der med erfaring at de er litt små sent i 2 trimester også vokser de seg store

jeg er 165 cm høy og faren 173, og generelt små ellers, har det noe med saken å gjør? jeg veide 2033gram og 46 cm når jeg ble født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så feil på skjemaet, 520 gram og 25cm.

beklager.

Skrevet

Ikke alle blir store med svære mager. Om du har normal utvikling på symfusemålene dine, så er nok alt som det skal der inne:)

jeg har hatt venninner der man ikke kunne se at de var gravide før de fødte velskapte normalvektige barn, og ei av de venninnene mine var virkelig slank(!) fatter ikke hvordan babyen kunne gjemt seg der inne..

Skrevet

jeg tror det genetiske har sitt å si;) så det at barnet er lite er nok sikkert pga dere er ikke så høye, og som du nevner så var ikke du så stor ved fødsel heller;)

det er en del som ikke får noe særlig mage:) så det er ikke noe å bekymre seg over, så lenge det vokser inni magen og alt står bra til er det som det skal være:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...