Gå til innhold

Tidvis gjentagende tema, men...Vekker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som han er blitt 6.5 kan han egentlig ikke sove etter 16.00 hvis han skal legge seg kl 19.00, men nå har han sovet siden 15.00 og jeg hater å vekke han.

Men bør man det? Jeg har veldig tro på søvn avler søvn og han har sovet dårlig, les: mange oppvåkninger de siste nettene pga tenner, så jeg er fristet til å la han sove, men akk, det er så deilig å legge han kl. 19.00 og nå vil han nok ikke sove før i 20.00 tiden.

Tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... evig dilemma det der! Hvis han for tiden plages med tenner ville jeg latt han sove litt lengere enn de "vanlige" tidspunktene. Men så er d jo det med voksentiden på kvelden da... Noen dager må man vel gi avkall på litt av egentiden, alt for den lille! :-)

Skrevet

Jeg er frøken konsekvent på det der altså.. jeg vekker hvis han sover over- men jeg passer alltid på at han er trøtt til kl 15, altså hvis han klusser med sovingen og sover lite til f.eks 13 så holder jeg ham våken så sant det er mulig. Orker ikke styre med legging over tiden- han er i seng 1830 uansett:-) n skal det sies at han skjeldent sover over, heler vanskelig å få han til å sove lenge nok, det er på kvelden fra 16-19 han er på sitt trøtteste siden han sover så dårlig på dagen- der styrer vi!

Ser ikke noe galt i å vekke de jeg! på min lille virket det som søvn avlet søvn til han ble ca 3 mnd, etter det måtte an ha 2-3 timer våkentid før senga.

jobber selvstendig etter leggetid også da, og er avhengig av de timene, men hadde nok gjort det uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...