Gå til innhold

Noen som vet? Ang NAV og feriepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hjemme med mini fra nov '07 til okt '08. Fikk da permisjonspenger utbetalt fra jobben som de da fikk refundert fra NAV etter endt permisjon...

Har jeg da opparbeidet meg feriepenger? Fikk utbet. 80% av vanlig lønn siden vi hadde lang permisjon.

Er det fortsatt slik at jeg får så og så mange prosent av det jeg tjente i fjor? Slik at jeg kan se på selvangivelsen hva jeg tjente i fjor og regne ut hva jeg kommer til å få i feriepenger nå i juni?

Litt forvirret her...

Og sambo var hjemme med mini i 2 mndr, han fikk da utbet. fra NAV. Har han også tjent opp feriepenger på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har i utgangspunktet kun rett på feriepenger av de første 15 ukene når du valgte 80% lønn så om de får mer enn det er opp til arbeidsgiveren din. Hør med de.

Mannen din får feriepenger for den tiden han fikk foreldrepenger.

Skrevet

Takk for svar!=o) Jeg har hørt at dersom arbeidsgiver forskutterer permisjonspenger mister man som regel ikke feriepengene...kan det stemme tro?

Det blir jo KRISE hvis jeg ikke får utbetalt for mer enn 15 uker :-S Dette visste jeg jo egentlig når jeg tenker meg om, men jeg hadde glemt hvordan det var... Skal jeg leve på 3000 kroner i juni jeg da.....? Hadde 8000 i mnd før skatt siden jeg er lærling.

BLÆ...

Skrevet

De fleste arbeidsgivere som forskuterer foreldrepengene betaler ut feriepenger for hele tiden.

Om du jobber i stat eller kommune får du det i allefall.

Skrevet

Vi er et interkommunalt selskap - eiet av Ås, Ski og Oppegard kommuner... Men det er Lønningskontoret i Ås kommune som har med lønna å gjøre...

Så det vil si at jeg får feriepenger?=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...