Gå til innhold

Er det virkelig noen vits å telle ned dager til termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen med å telle ned antall dager til termin. Særlig ikke når det er over hundre dager igjen. Ikke når det er over 50 heller for den saks del. Ungen kommer jo når den kommer. Det er ikke mange som føder nøyaktig på terminens dato. Det er jo et slingringsmonn på 14 dager til og fra i forhold til termindato. Det er ikke meningen å tråkke noen på tærne nå, men jeg skjønner virkelig ikke det store poenget. Jeg lever heller i nuet, og tenker at nå er jeg i uke x og denne uka er det det og det som er nytt på fosteret mitt. Så kommer jeg selvsagt til å glede meg over babyen når den kommer ut, men det er jo ikke sikkert den kommer nøyaktig på termin. Huff. Sorry. Måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vits og vits..., nei, det er vel strengt tatt ikke det, men det er jo mye som er gøy å gjøre, selv om det ikke er strengt nødvendig og jeg kan i alle fall ikke se at det skulle være noe negativt med det!

Det er vel bare noe man gjør fordi man gleder seg så veldig! ...Akkurat som barna teller ned mot jul eller bursdager. :-) Man ser frem til den store "belønningen" i enden av reisen og gleder seg ved å se at den stadig kommer nærmere.

Selvsagt er man klar over at dette ikke er en nøyaktig vitenskap, kun en morsom ventelek, i alle fall for meg. :-)

Skrevet

Haha, men da kan du finne masse "unødvendig" å kommentere på her inne!!!

Uskyldig moro å telle, da.

Skrevet

hehe.. Jaaa, nedtelling er morsomt også så koselig å følg med på, jeg og min Kjære gjør det ihvertfall, hører jo med da, så får man jo også et litt bedre tidsperspektiv på det, syns nå jeg, men håper da ingen har tvunget deg til å telle ned...

Skrevet

Jeg synes vel ikke det er så viktig å telle ned, men synes det er litt moro å se sånn ca hvor lenge det er igjen. Så ser man jo på en måte fremgangen litt bedre. Men ikke noe jeg gjør daglig da, legger bare merke til når jeg passerer tall som 200, 150, 100 og 50.

Vanskelig å telle ned til fødselen, for som du sier det vet man jo ikke når den er, så da må man jo bare bruke termindatoen.

Skrevet

Jeg synes det er deilig å se at det stadig blir kortere tid igjen. Teller jo selvfølgelig ned til termin, ikke til fødsel. Uansett om jeg teller eller ikke kommer jeg til å bli litt utålmodig dersom jeg går over termin, så da kan jeg jo like godt kose meg med å telle ned - så får det skje når det skjer naturligvis...

Skrevet

Tenker ikke så voldsomt på hvor mange dager det er igjen, nei. Tenker mer på at jeg snart er halvveis og hvor gøy det er at jeg merker forandringer fra dag til dag:)

Har ikke helt kontroll på dagene, aner ikke hvilken termin jeg skal beregne ut ifra heller:P

Skrevet

Strengt tatt er det vel like unødvendig å telle ned uker som dager?

For noen er det godt å se at dagene går nedover, på samme tid som du liker å se fra uke til uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...