Gå til innhold

Yohooo! Ekstra pæng! :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp blitt alenmor, og da går det jo som kjent endel penger.

Og nå ser det ut på kontoen som at jeg har fått 7500 kr ekstra!

Herlig! Jeg er sååå glad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor kom de fra da? Det er sjeldent at penger som dukker opp uten at man forstår hvorfor virkelig er dine. Kjedelig om du bruker dem opp og så kommer kravet om tilbakebetaling i neste uke.

Skrevet

Så fint da:-)

kansje er noe etterbetaling fra da du søkte ,da du ble alene .Eller i verste fall en feil utbetaling ,best å sjekke surt å måtte betale tilbake da

Skrevet

Ja, det må være lukrativt å være alene, for en del hvertfall. Ei jeg veit av har blitt alene nå, hun sparer 14 000 kr hver mnd hun. Flott for henne, men det er ikke snakk om å gjøre det for oss med to inntekter nei. Ikke greide hun det heller når hun var samboer. Da hadde de så elendlig råd...

Skrevet

Heldige ho som sparar 14000 i mnd, det må vere første person eg nokonsinne har høyrt som gjer det...

 

Eg sparer 3000 i mnd ca.

Skrevet

hehe.. har hun flyttet hjem, da?

Skrevet

Bruk dem ikke før du vet hva de er. Du kan brenne deg stygt på det.

 

Ingenting som kommer nå i måneden av stønader har en størrelsen, uten at du har en del barn(barnetrygd) og evt kontantstøtte.

 

Kan være bidrag, om barnefar betaler slik at utbetalingen passer nå.

Skrevet

Regner med det er feriepenger vel? Er jo tid for utbetaling av disse!

Men neida, skal ikke bruke før jeg vet hva det er. Har allerede unt meg et par ting, men ikek sånn at det er farlig om jeg (i værste fall) skulle måtte betale dem tilbake.

Har nok ingenting med at jeg har blitt alene å gjøre. Så ro ned egga her du anonym som sutere over at alenemødre får "så mye"!

Er så kort siden bruddet, at nav ikke har begynt behandlingen av søknaden mi ennå. Forresten må jeg søke igjen, pga forsinkelser i forhold til min eks flytting og folkeregisteret. Da nav mottok min søknad var ikke flyttingen registrert ennå.

 

Men det var ikke ett beløp på 7500, men to mindre beløp. Det på 2500 ser jeg er fra nav (uten at jeg vet nøyaktig hva det er), det andre beløpet kom i dag så jeg kan ikke se hvor det er ifra ennå. Men jeg jobbet jo i 5 mnd i fjor, så er nok opptjente feriepenger. Som jeg har FORTJENT! :)

 

HI

Skrevet

Dei frå nav er dobbel barnetrygd med småbarnstillegg:) Skal vere 2600.

Skrevet

Da kan de ikke dele 50/50 på foreldreretten , da får du kun 1000 kr ekstra for ett barn i barnetrygd. Så er ikke veldig lukrativt. Men jeg har bedre kontroll på økonomien min nå da.Og det hjelper på.

Skrevet

Hun gjør faktisk det, fikk helt sjokk jeg... Men det nok bare for en periode, hun får bo gratis ei stund, til hun finner seg ett sted å bo. Da blir det vel litt annerledes. Men hun har full stilling og mottar os, dobbel bt, sikkert farsbidrag og hva annet man mottar som enslig forsørger...

Skrevet

Nei, det kan ikke være dobbel barnetrygd, da jeg ikke har begynt å motta ytelser fra nav som alenemor enda.

Må nok være feriepenger. For man får vel feriepenger av mammaperm pengene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...