missmam Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jævla dritt banker!!!!!! Hvorfor låner de ikke ut penger lenger da??? jeg sitter her som alene mor med 2små barn. jeg bor i et rottereir med 1soverom.. jeg har sengen min i gangen.. kun 2kleskap.. ikke plass til mer.. ingen kott.. så i disse klsskapene skal alt av klær og diverse utstyr som man ikke bruker være!!! Nå skal snart minsten over i grindseng og eldste over i vanlig seng.. noe som det ikke er plass til her.. Jeg eier et hus sammen med xsambo.. Jeg har råd til å sitte med det og råd til å sitte med lånet.. men de forbanna bankene låner jo ikke ut penger mer... Jeg har et hus jeg ikke får lovb å bo i.. sambo vil ikke eie noe sammen med meg eller ha gjeld.. skjønner jo det da vi ikke er sammen mer.. MEN hva faen skal jeg gjøre?????? Sitter her å gråter av frustrasjon.. mtp på at det er 3mnd oppsigelse her.. så haster jeg!!!!!! Er ingenting til leie her heller!!!! Kan ikke ha det slik... Noen sokm har noen forslag ????
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Hvilken bank har du vært i? Det er stor forskjell på hva de forskjellige bankene vil låne ut... Postbanken er jo kjent for å være ganske greie da. Men du må ta høyde for en god del høyere rente enn det som er nå, for den går nok snart opp igjen...
Sivalur Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Hvorfor betaler du for huset du ikke får lov til å bo i?? Hvis du ikke skal bo der og han skal fortsette å bo der, så må han kjøpe deg ut da. Hvis han ikke vil det, så må dere selge huset til noen andre. Du skal vel ha din del av huset, så sant du altså eier noe i det? Ettersom dere bare var samboere så kan det jo hende det blir problemer da, med mindre dere har vært smarte og skrevet samboerkontrakt...?
missmam Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2009 Har regnet ut på nettkalkulator med høye renter.. så det slkal gå bra. I verstefall kan jeg f det avdragsfritt om rentene skulle bli alt for høye... Huset ligger for salg Men jeg vil ikke selge det.. da vi kommer til å tape masse på det !! for det er er dårlige tider på biligmarkedet også.. vi få igen bud og nsten ingen på visning... får vi solgt må vi sitte igjen med gjeld Så han er villig til at jeg kan overta lånet.. men da må jeg jo søke nytt lån! Har vært i mange foskjellige banker og alle er i denne såkalte finanskrisen... så ingen lpner ut penger eller får nye kunder De må ta seg av de kundene de har... forbanna dritt!!! Har dere noen lure ideer?
Sivalur Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Aha, da skjønte jeg mer.. har du noen som kan være kausjonister? Da blir det jo lettere...
Hormonbomba ;) Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Vi har akkurat søkt lån og fikk både i nordea,dnb og sparebank1. Mulig det er fordi du er aleine om det at de er skeptiske. Men da kunne de vært ærlig. Det er fler rundt oss som søker lån, får lån, husbygging og kjøp nå så jeg vet at dette faktisk går an. Jeg hadde prøvd i en annen bank. Og husk at det har mye å si i en del banker om du har egenkaptial, oppspart bsu etc. Evn skaffe deg en kausjonist? Og husk det er viktig åssen man oppfører seg i forhold til banken, behold roen og sakligheten. Prøv igjen Lykke til.
missmam Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2009 HAr det ja 2stykker... har til og med 200tusen i egenkaital ihuset... Men banken vill uansett ikke låne ut penger....
erteposen + 4 Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 Husbanken? Kanskje en kommunal leilighet er en løsning?
Hormonbomba ;) Skrevet 29. mai 2009 #10 Skrevet 29. mai 2009 sett deg ned å tenk over hva det kan være som gjør at de sier nei, for det er nok neppe finanskrisa hos alle. Jeg mener dette til det beste for deg. Se igjen "saken" din, eller få hjelp til det. Tenkt på kausjonist? Gå i banken sammen med exen å legge frem saken , hvordan ting er etc. Hvis inntekten din er mer enn god nok for et lån, kan jeg ikke se hvorfor de sier nei til deg. Ikke gi opp, du virker negativ. Og det skjønner jeg lett bli det, men hev hodet! Dette fikser seg! Og om dere skulle måtte selge huset så sier du jo selv at inntekten din er god, da vil det nok gå greit om dere må dele et lite restlån på dere hver. Evn må du bare innse at huset må selges. Prøvd søke boliglån over nettet eller har du personlig møtt opp i bankene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå