respektatauten Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 vi vil ha et gammelt navn som ikke alle andre har, vi har flere forslag, men dette var min favoritt hittil.. samboern vil heller ha jostein... :s men vi trenger å vite hvordan folk reagerer på en liten gutt med et ordentlig gammal-manns-navn?
*Bo*og*Junior* Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Jeg liker det jeg! Svigerfar heter det, og jeg synes det er et flott og koslig navn. Når det gjelder gammel-mann-faktoren, så føler jeg Henry er mer gammel-mann enn Jostein. Når det er snakk om Jostein tenker jeg 30-40 års alderen, mens Henry er litt mer 60+.
Isdronningen Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Jeg lurer på akkurat det samme selv. Hadde en bestefar som het det, og synes det er et kjempefint navn. Lurer også på å legge til et navn foran. Har du noen forslag til det eller tenkt på det selv?
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Jeg synes det er ganske søtt og koselig, samtidig som det ikke er barnslig, dvs. passer barn og voksen. Det er jo in å bruke litt gamle navn, og ofte kommer de tilbake igjen.
dinadina Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 En av kollegaene mine heter Henry, og han er et av de nydeligste menneskene jeg kjenner! :-)
respektatauten Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2009 ja, svigermor vil veldig gjerne at vi døper opp etter samboers bestefar, oliver, som i og for seg er et fint navn, men Henry Oliver (med tanke på Rinnan og nazi-assosiasjoner) er jo ikke den det navnet en gir til en liten søt gutt.. men Henry Johan, er et alternativ her vanskelige greier dette med navn... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå