Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jeg venter en jente denne gangen. Fint? Iallefall ikke ALTFOR vanlig.
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Jeg synes det er nydelig, men liker det best når det skrives med y, altså Maya. Dette er ett av navnene vi selv har på listen, så godt mulig vår datter kommer til å hete dette også :-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Vet ikke helt. Det er bedre enn Marja ihvertfall (som jeg heter).
Mom2Two Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Maya er et nydelig navn. Foretrekker også med y. Får vi en jente til noen gang, blir det nok en Maya:-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Det nydelig navn. Men det må staves med Maja eller Maia, Maya er harry, og ødelegger det søte og feminine ved navnet.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Hvet du hvordan J blir uttalt på engelsk? i disse tider der verden er blitt så liten ville jeg nok ha skrevet det med y, jeg også. Så hun ikke risikerer å bli kallt MADSHA. For det er likesom ikke like fint.
Bøtteknott Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 Jeg passet en hund en gang som het Maja, men jeg synes navnet er kjempefint! Og tror jeg liker det bedre med j enn med y.. Altså Maja og ikke Maya. Hadde jegventet jente, ville nok det navnet ha stått på listen min .-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #9 Skrevet 29. mai 2009 hmmm..datteren til en venninne av meg heter maja med J og det uttales helt likt på engelsk som på norsk. Venninnen min er engelsk og de bor i England
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #11 Skrevet 29. mai 2009 Nydelig navn! Men jeg liker best Maya ; )
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #12 Skrevet 29. mai 2009 Innskytelsen til de fleste engelskmenn, som ikke er blitt instruert annerledes er å uttale det med den engelske J lyden. Men om de blir presentert som Maja, og uttalt slik som vi uttaler det, så tenker de at det er utenlandsk. Siden jeg nå har engelske barn, engelsk mann, og engelsk svigerfamilie, samt engelske venner, og kollegaer, så nå har jeg da spurt de jeg har vært møtt på min vei i dag, og ingen kjenner navnet, og ingen ville uttalte det med Y lyd, så lenge det sto skrevet med J, så lenge ingen fortalte dem at det var slik det var ment som på utenlandsk.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #13 Skrevet 29. mai 2009 Helt greit, jeg synes kanskje det er litt kjedelig..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #15 Skrevet 29. mai 2009 datteren min heter Maja, så jeg synes selvfølgelig det er fint:) Synes du skal gå for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå