£adybird Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Burde jeg søke med en gang eller skal jeg vente til neste gang det er søknadsfrist? Vi trenger plass fra april/mai 2010.
Fire småtroll Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Søk med en gang, i vår kommune er du da på venteliste og automatisk med i neste hovedinntak, du skriver jo på søknaden fra hvilken dato du trenger plass.. Her er det desverre helt umulig å få plass midt i året, da er barnehagene fulle, eneste måten å få plass på da er at noen flytter og sier opp plassen sin. Liten sjanse for det på en småbarnsavdeling med bare 9 barn. Jenta mi er født i februar, og jeg regner ikke med plass før aug, så her må enten jeg eller mannen ta utvidet permisjon uten lønn og leve på kontantstøtta (om den ikke forsvinner da) de månedene.
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Oslo innførte annsienitetsprinsipp for noen år siden men jeg hørte noe snakk om at det ikke gjaldt lenger. Det bør du sjekke først slik at du kjenner reglenefor opptak. Jeg tror nok at siden Oslo er langt fra full dekning ville jeg bare lagt inn en søknad,og kanskje fra januar i tilfelle meropptak eller rett og slett fordi da er du på listen dersom noen sier opp plassen etter nyttår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå