attpåklatten blir storesøster! Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Har inntrykk av at så mange får se "nurkene" sine på legekontrollene. Selv får jeg ikke sett noe før ord.ul uke 18. Er fryktelig lenge å vente...
erteposen + 4 Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 I følge den norske legeforening er det ikke vanlig, og de er vel usikre om det er en ønsket utvikling fordi en ikke kan forske på om utstrakt bruk av ul kan være skadelig for fosteret. De fleste her inne som snakker om bilder tror jeg oftes har betalt for privat ul før ordinær, eller har det som meg at jeg går til ul kontroll hver uke på sykehuset pga. komplikasjoner i svangerskapet. Personlig forstår jeg ikke helt poenget med ul før ordinær siden sykdom ikke hadde vært årask til svangerskapsavbrudd og jeg har ikke hatt grunn til å være urolig for barnet. Jeg hadde vel heller "spart pengene" til 3d ul rundt uke 25-29 da en kan se hvordan barnet blir i større grad fordi det er mer utviklet.
entil :) Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Jeg tror flertallet av norske fastleger ikke har UL-utstyr. De jeg kjenner som har hatt UL før ordinær har vært og gjort det privat hos en gynekolog.
hormonia&alienimagen3 Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 mistenker det jeg og...Jeg betalte for tidlig UL,og tar en til i uke 11 eller noe sånt...For fastlegen min har heller ikke UL apparat..
Sistah*G07*J09* Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 jeg går til kontroll hos privat gynekolog. Har fått ultralyd hver gang jeg har vært der betaler ikke noe ekstra for det, siden jeg går alle mine kontroller der. Det er vel nesten ingen fastleger som har ultralydapparat. Gikk til fastlegen min i forrige svangerskap, å da fikk jeg også bare den ord.ul.i uke18. men egentlig så har det vært akkurat det samme for meg. Grunnen til at jeg går til privat gynekolog nå, er fordi jeg ikke kommer så godt overens med min nye fastlege.
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jeg går til spesialist og han har selvsagt ultralyd. Det har jordmoren min også. Men fastlegen min har ikke ultralyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå