Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4 måneder har eksem, mest i ansiktet.

Har noen erfaring med dette? Noen tips til oss.

Har noen brukt hydrokortison til så små barn i ansiktet? Legen sier vi må bruke det, men liker det ikke.

Alle råd og erfaringer mottas med takk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine gutter har hatt atopisk eksem, og nå har jenta mi på 3,5 mnd veldig tørr og eksemaktig hud, spesielt i ansiktet.

På guttene mine har jeg brukt aderma exomega på eksemen til daglig, og kun brukt hydrokortison når eksemen har vært veldig rød og hissig.

Jeg kan ikke huske å ha brukt hydrokortison i ansiktet, men jeg har også da vært veldig forsiktig i bruk av det.

Akkurat nå bruker jeg Babyline creme på tulla mi, og tenker at å holde huden myk og smidig forebygger de hissige utbruddene.

Skrevet

Vi måtte bruke hydrokortison type 2 på vår baby til slutt, i ansiktet og lit på kroppen, når han var så liten. Hdde væskende og blødene sår på kinnet, og store tørre flekker rundt om på kroppen ellers. Tips som vi fikk var:

*Ingenting av ull mot kroppen

*Bruke lyse og luftige bomullsplagg, gjerne litt store

*Unngå at babyen/barnet ble svett

*Eksponere babyen/barnet for sollys i passe doser (innsmurt med solkrem av passe høy faktor, 15, 20 f.eks)

*Gi barnet en form for olje, f.eks Eskimo Kids, Udos Chois

*Unngå å bade mer enn 1-2 ganger i uken, og da ha masse olje, og gjerne hvetekim, i vannet

*Smøre godt med krem (a-derma, a-creme, locobase reapair el, du må bare prøve deg fram!)

*Bruke hydrokortison når vanlig krem ikke virker ca 10 min før du smører med vanlig krem, maks 10 dager i strekk med påfølgende 10 dagers pause minimum.

*Om du ammer, så unngå tomter og sitrusfrukter + kiwi.

*Vær varsom med å gi barnet tomater og ting laget av tomater, strusfrukter, kiwi ol.

*Hold barnet inne på de kaldeste dagene (vi måtte be barnehagepersnalet holde vår gutt inne når det var mer enn 8-10 kuldegrader ute første året han gikk der, ellers så han ut som en kjøttkake etterpå)

Skrevet

Tusen takk begge to. Da fikk jeg litt å jobbe med.... Prøver jo gjerne alt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...