Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise jordbær når man er gravid?jeg er gravid i min 9.uke,mener og ha hørt at man helst ikke skal spise det, eller er det når man ammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan fint spise jordbær når man er gravid :) Viktig at man vasker dem for man spiser. Det er naar man ammer at men ikke skal spise dem, pga at det skan skape allergi hos babyen.

Skrevet

Gratulerer;-) Det er når du ammer ja helt riktig,og lakris skal du styre unna da å kål.Bare et tips;-)

Skrevet

ok,tusen takk for svar;):) da blir det jordbær til dessert i dag:)

Skrevet

Tror ikke du MÅ holde deg unna det når du ammer heller, hvis du ikke tror den kan være utsatt for allergi. Det er jo jordbær i Nestlés 6 mnds fruktmos også!

Skrevet

Du trenger ikke holde deg unna jordbær når du ammer heller, men du kan jo prøve deg frem om du er redd babyen får vondt i magen av det. Lakris kan du også fint spise med mindre du har høyt blodtrykk.

Skrevet

"Jeg har hørt at man må unngå kål, druer, løk og jordbær?

Dette er nettopp mat som gjør at noen barn kan bli urolige. Det er imidlertid umulig å si på forhånd hvilke barn som reagerer på hva. Prøv deg forsiktig frem med disse matsortene, og unngå senere det du merker at barnet reagerer på. SMaken av hvitløk går over i melken og de fleste brystbarn elsker det.Det er noe av det fine med amming, at barnet venner seg til varierte aromaer og smaksnyanser."

Jeg bare slengte med noe fra boka til Nylander, jeg. :P (amming)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...