Gjest Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har tabellkort, og foreløpig er ikke dette noe problem fordi arbeidsgiver betaler lønnen, og så får de etterbetalt fra NAV (er 100% sykemeldt), samme vil være med første del av permisjonen min. Deretter går kontrakten min ut og jeg er strengt tatt arbeidsleding, bare at jeg er i permisjon da, så da blir det NAV som betaler ut permisjonspengene direkte til meg. Nå har ejg hørt noen små rykter om at NAV ikke er noe flink til å trekke rett skatt når det er tabelltrekk. Stemmer dette? Noen med erfaring her? Bør jeg i så fall heller bytte til prosenttrekk, så er jeg sikker på at de trekker riktig? Eller har/får ikke de noe skattekort? Hvorda fungerer egentlig dette?
Tommage♀♂ Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har hatt tabellkort i mange år, og har alltid fått igjen på skatten. Alt fra 500,- til 10 000,-
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Her har det funket veldig bra, og jeg har dessverre blitt "lønnet" av nav i 2 1/2 år nå. I år er første gang jeg får baksmell, men den er på 800,- så synes ikke det var så dramatisk. De andre årene har jeg fått tilbake ca. 1500,-
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Det var beroligende :-) Men, skal man sende inn noe skattekort til dem, eller har de et eget system? Har heldigvis vært forskånet for å måtte ha så mye med NAV å gjøre før nå, og satser på så lippe det flere ganger når vesla er ca 1 år og jeg med all sannsynlighet er i jobb igjen.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Tidligere har man måttet sende skattekort til NAV, det ble gjort om.... tja, var det i fjor tro. Så nå innhenter de skatteopplysninger fra skatteetaten selv. Jeg sendte ikke inn skattekort, i jan i år. Men for at jeg ikke ha bommet helt, så ring og sjekk med de.
Tommage♀♂ Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har aldri sent inn skattekort til dem, hverken da jeg gikk sykemeldt i 2005 eller i 2007.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå