Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Idag er 3 dagen i permisjon, det er allså bare 19dager igjen til termin. Jeg vil tilbake på jobb, vil ha folk rundt meg, vil være nyttig, og skravle sladder! Er ikke klar for nattevåk og ammestyr. Er ikke klar til å måtte skynde meg i dusjen eller å måtte huske ta meg tid til å spise. Er ikke klar til å være fanget av en liten! Heller ikke klar til å dele oppmerksomheten med flere enn mann og datter som jeg allerede har.. Vil være elefant å gå gravid ennå noen månder, være på jobb, være fri... Er det bare jeg som har det slik?? leser masse innlegg om folk som er så lei, å vil at ungen bare skal komme, Mens jeg sitter her og tårene triller for jeg er absolutt ikke vil babyen skal komme ennå på ei stund..! Å siden jeg ikke er klar, klarer jeg ikke å gjøre noe klart heller, har ikke pakket bag, ikke ordnet soveplass, ikke vasket klær, ikke ordnet frem vogn, ikke kjøpt bilstol, ingenting er ordnet klart, innbiller meg vist at den ikke kommer ennå om jeg ikke gjør noe klart, enn så tåpelig jeg vet det er.. Noen som har noen trøstende ord til meg, eller råd om hvordan jeg skal bli klar?
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Kanskje du blir klar ved å så smått begynne å forberede deg litt:) Starte i det små med å vaske de små klærne, finne frem senga og vaske den... Lufte madrassen og bare pusle litt rundt. Ikke stresse, ikke styre. Handle litt småtteri, kluter, håndduker. Se deg om etter bilstol.. Da forbereder du det litt mer mentalt, tror jeg:) Og den dagen du sitter der med lille i armene dine, er du uansett så klar som du aldri kan bli!!! Lykke til, klem fra
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Jeg følte det slik, og tror at permisjonen kom svært brått på meg. Etter å ha vært i arbeidslivet i mange år ble det bom stopp, og sofasliting. Jeg følte meg også så sliten at jeg ikke var klar til at babyen skulle komme. Etter 1 uke på sofaen, klarte jeg å begynne å rusle i butikker og begynte så smått å handle inn småting som gjorde at jeg begynte å glede meg litt. Jeg vasket klær og kjøpte utstyr, og når terminen kom var jeg faktisk klar og den vakreste lille jente jeg noen gang har sett ble født dagen etter termin. Huset var ikke vasket, alt var ikke handlet inn, sykehusbagen var så som så, men mannen min bringte det jeg trengte og jeg var på sykehuset bare en natt. Vi kom hjem og jeg brukte to uker på å bli kjent med babyen, mens min mann gjorde alt av husarbeid. Jeg fikk bruke den tida vi trengte og jeg kan love deg at jeg har fått en god start og nyter livet med min datter nå! Gi deg tid, og ikke stress. Butikkene er åpne når babyen blir født også. Dersom mannen din skal være hjemme etter fødselen så bruk ham! Send ham rundt på ærender og slapp av og la kroppen komme seg.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Ikke tenk så mye på det. Var heller ikke klar. Men da fødselen først startet var det greit. Og når babyen kom gikk det seg fint til. Du trenger jo ikke gjøre alt klart, ta det mest nødvendige, vask noen klær og pakk en bag. Sett den så vekk og ikke tenk mer på den. Bilstol og sånt kan sikkert pappaen eller en annen pårørende ordne for deg mens du er på sykehuset :-) Ikke stress, nyt disse dagene du har igjen. Gjør noe du liker. Kos deg med dine kjære. Ikke bekymre deg over at du ikke er klar. Alt forandrer seg når det først er i gang :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå