lamor Skrevet 29. mai 2009 #1 Skrevet 29. mai 2009 Da har jeg født min lille pike. Hun kom en dag før ultralyd termin. 27 mai. Dette er min andre fødsel, med den første kom jeg inn med 8 cm åpning etter 8 timer med rier, desverre så tok de siste 2 cm 6 timer og var veldig tøffe, pressrier 1 time med et veldig stresset baby, hastekeisersnitt vurdert, men han kom heldigvis før de fikk gjort dette. Også den gangen fikk jeg kun lystgass og var hjemme innen 24 timer, men var ganske så mørbanka i kroppen. Denne gangen begynte riene kl 2 natt til onsdag, da hadde jeg fått akkupunktur på morgenen, akkupressur på kvelden og sex til slutt=)=) riene var ikke spesielt vonde og på morgenen gikk slim proppen, ganske store mellomrom mellom riene så jeg var redd det var bare falsk alarm. Men kl 14 på dagen ble de regelmessige og da var det 8 min mellom, kl 18 kjørte vi til sykehuset ( det tar 40 min) da var det ca 4 min mellom riene som varte i overkant av et min. Vel oppe på sykehuset blir jeg undersøkt og har 5 cm ¨åpning, babyen er fornøyd og jeg får familie fødestue med dobbelseng og badekar =)=) Jippi=) Overjordmor sier at jeg skal ha en jordmor student til jordmor..... Hjelp jeg har alltid sagt at det er ikke akuellt for meg, men hun var kjempe dyktig og dette var hennes fødsel nr 22. Ok jeg sa ja mot at overjordmor står bak hele veien å passer på. Leste litt avisen mellom riene og etter en times tid gikk jeg i badekaret, satt der en times tid og så ville jeg ha lystgassen =)=) Jippi lystgass er en menneskerett for alle fødende!!! Jeg sto på gulvet bøyd over et bord under alle riene, også under press riene, vannet gikk spontant og kl 21.58 var hun født, To bitte små rifter og alt var over. Jeg var oppe å gikk etter 30 min, fikk litt mat og jeg og min mann fikk sove på fødestuen til neste morgen. Kjempe hyggelige jordmor, student, barnepleier og ny jordmor etter vaktskifte. Om morgenen kom all den sure personalet på jobb =)=)=) Jeg takket høyere makter for at det ikke var noen av desse som skulle assistere min fødsel. Kl 8 kom storebror på besøk med farmor og etter barnelegen kl 9 reiste vi hjem. Alt topp, hun spiser godt, 4 skitt bleier før hun var 24 timer og vi stor koser oss. =)=) Mor er tilbake i match vekt =)=) Jeg har tydeligvis fått betaling for å holde meg i god form i løpet av svangerskapet =)=) Håper alle får en like god fødsel som meg =)=) Det unner jeg dere alle sammen =)=)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 29. mai 2009 #2 Skrevet 29. mai 2009 Gratulerer så masse! Kan jeg spørre hvilket sykehus du var på?
Anita*født* Skrevet 29. mai 2009 #3 Skrevet 29. mai 2009 Gratulere så mye...Kos dere alle samme hjemme i sommer..
Gjest Skrevet 29. mai 2009 #4 Skrevet 29. mai 2009 Gratulerer så mye med jenta Og bare bittelitt missunnelig på at du er ferdig
LilleMy! Skrevet 29. mai 2009 #5 Skrevet 29. mai 2009 Ååå... Gratulerer så mye med jenta og den flotte fødselen! Jeg tror jeg bestiller en sånn fødselsopplevelse til min termin i august jeg og ;o) Hehe.
lamor Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2009 det var haugesund sykehus, tror halvparten av personalet er kjempe hyggelige og de andre helt pyton. virker hvertfall slik for meg med mine opplevelser derfra. sist fødsel fikk jeg en hurpe av en jordmor første halvdel av fødselen, heldivis vaktskifte til forløsningen hvor jeg fikk kjempe trivelig og flinkt personale. Samme jordmor under forløsningen sist som var overjordmor denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå