Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøver å legge inn her også, i håp om at noen her har noen tips å komme med..

jeg har en gutt på 7 mnd nå, som fikk påvist astma på helsekontroll den 11. mai. Da hadde han vert skikkelig dårlig i ca 2 uker, var veldig tett og surklete, kraftig hoste (spesielt nattehoste) og til tider brekninger og pustebesvær. Men helt siden han ble født har han vert litt tett, men aldri før så tett som nå.

Han har fått Flutide til morgen og kveld og Ventoline ved behov. Men ofte når jeg gir ham medisinene føler jeg ikke det er noe særlig virkning. Når han anstrenger seg blir han spesielt tett. Han har også hatt to tette og langvarige forkjølelser nå etter at han begynte å bli så tett. Akkurat idet han var på bedringens vei, kom forkjølelsen tilbake igjen. Så nå er han snuete og surklete i nesen i tillegg. Skal tilbake på etterkontroll nå om en uke.

Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Eller noen som har gode råd å komme med? Jeg begynner selv å lure på om det er astma? Har kanskje legen stillt feil diagnose? Eller kan det hende at medisinen bare har dårlig effekt? Han blir jo ikke noe bedre..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å gi ham ventoline en liten stund før du gir ham Flutide? Det åpner luftveiene med en gang, og sørger for at de forebyggende medisinene virker bedre. Jeg synes det høres litt typisk ut som astma, siden han blir verre ved anstrengelse....

Dere har vel ikke dyr i hus? Evt annet han kan reagere på som gjør at han får astmasymptomer? Dundyner, vegg-til-veggteppe e.l---

Skrevet

Dette høres ut som min lillegutt... Bortsett fra diagnosen. Han er 5 mnd og har vært surklete i brystet mer eller mindre konstant i 4 mnd, hoster til tider veldig. Vi skal til legen senere i dag. Nå renner det også noe som ligner snørr ut av øret hans... *uff* Han klør seg enormt mye i øynene og får en del puss der. Har snakket med flere som mener at det ligner astma og at han har allergi... Håper egentlig at det ikke stemmer og at det er en kraftig forkjølelse/ørebetennelse/bronkitt som man lett kan få bort med penicillin. Uff - det er ille når de små ikke er i form...

Hvis du er i tvil om diagnosen, ring barnelegen på sykehuset og be om en time der. De er jo spesialister på de søte små:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...